خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سردار حاجی‌ زاده: پایگاه‌های آمریکا در منطقه برای ما فرصت هستند 

سردار حاجی‌ زاده – فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران – می‌گوید: پایگاه‌های آمریکایی اطراف ایران زیر برد موشک‌های ما بوده و به اصطلاح گوشت زیر دندان ما هستند. مثلاً برخی از این پایگاه‌ها در فاصله ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتری ما قرار دارند. این پایگاه‌ها اگرچه زمانی برای ما تهدید بودند اما امروز برای ما فرصت هستند.

به گزارش ایسنا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده با حضور در برنامه تلویزیونی ثریا به تشریح برخی نقاط قوت نیروهای مسلح در حوزه موشکی و پهپادی و برخی ناگفته‌ها در این حوزه پرداخت و با بیان این‌که «ما دقت در حوزه موشکی را مدیون رهبری هستیم» به ماجرای سه عملیات موشکی علیه تروریست‌ها در خارج از کشور اشاره و اظهار کرد: مطالبه اصلی رهبر انقلاب بر این بود که در این عملیات‌ها به مردم عادی و غیرنظامی آسیبی نرسد و ما توانستیم در این عملیات‌ها با استفاده از موشک‌های نقطه‌زن اهداف را به صورت دقیق مورد اصابت قرار دهیم.در جریان این سه عملیات تنها دو موشک به دلیل مسائل فنی دچار مشکل شد و اقدام به خودکشی کرد. این موشک‌ها مجهز به سیستمی هستند که اگر از لحاظ برد، سمت و… دچار مشکل شوند این امکان را دارند که اقدام به خودکشی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «پایگاه‌های آمریکایی اطراف ایران زیر برد موشک‌های ما بوده و به اصطلاح گوشت زیر دندان ما هستند»، : مثلاً برخی از این پایگاه‌ها در فاصله ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتری ما قرار دارند.

وی برای مثال به پایگاه‌های آمریکایی العدیبه در قطر، پایگاه الظفر در امارات و قندهار در افغانستان اشاره کرد و گفت: ما حتی می‌دانیم که هواپیمای بدون سرنشین RQ170 آمریکایی در پایگاه قندهار در کدام آشیانه بوده است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه خاطرنشان کرد: این پایگاه‌ها اگرچه زمانی برای ما تهدید بودند اما امروز برای ما فرصت هستند.

وی در حوزه تهدیدات دریایی و شناوری نیز گفت: شما موشک‌های ۷۰۰ کیلومتری ما را دیده‌اید که نقطه‌زن و بالستیک هستند. ما از این‌ها نمی‌توانیم در خلیج فارس استفاده کنیم بلکه در دریای عمان به کار گرفته می‌شود و شما حساب کنید که ناو هواپیمابر آمریکایی با ۴۰ تا ۵۰ جنگنده و شش هزار نیرو یک سیبل برای ما است.

وی ادامه داد: در حوزه پهپادی نیز ما امروز بزرگترین کلکسیون پهپادهای غنیمتی از آمریکا و رژیم صهیونیستی داریم که پهپادهای MQ1 و MQ9 و شد و و اسکن‌ایگل و RQ170 آمریکایی و هرمس رژیم صهیونیستی از جمله آنها است. در حوزه هواپیمایی بدون سرنشین در دنیا ما در بین ۴ تا ۵ کشور اول قرار داریم و در منطقه نیز نه تنها در این حوزه بلکه به لحاظ قدرت نیروهای مسلح اولیم.

حاجی‌زاده گفت: فرمانده نیروی هوایی یکی از کشورهای قدرتمند که به ایران آمده بود وقتی دستاوردهای پهپادی ما را دید گفت ما در این حوزه غفلت کردیم و شما از ما جلوترید و من به شما تبریک می‌گویم. برای نمونه پهپاد شاهد ۱۲۹ ما به صورت پرواز ۲۴ ساعته در سوریه و عراق بالاسر تروریست‌ها حضور داشت و از خدمات آن نه فقط ما بلکه ارتش سوریه، روس‌ها، نیروهای حزب‌الله و بقیه نیز استفاده کردند. ما از این هواپیما و نیز مدل ساخته شده از روی RQ170 آمریکایی در جهت بمباران مواضع تروریست‌ها و داعش در سوریه و عراق استفاد کردیم.

وی در خصوص توانمندی در حوزه پدافند هوایی نیز گفت: فرماندهان سوری و عراقی که به ایران آمده بودند وقتی دستاوردهای ما را در حوزه پدافندی دیدند بسیار تعجب کردند. فرمانده عراقی که یک فرد متخصص و کارکشته بود می‌گفت من نمونه‌های فرانسوی، چینی و روسی را هم دیده‌ام می‌گویم تجهیزات شما از آنها بهتر است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا