خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فراخوان از روسای دو هیات‌مدیره‌ی موازی انجمن مهندسی دریایی!

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های دریایی کشور در نامه‌ای به روسای دو هیات مدیره‌ی موازی انجمن مهندسی دریایی از آنها دعوت کردند برای پایان دادن به مشکل چند ساله، با حضور در جلسه‌ای که توسط دانشجویان در ساعت ۱۴ روز چهارشنبه مورخ 7 آذر 97 در دانشگاه امیرکبیر هماهنگ شده، به افکار عمومی جامعه دریایی، پاسخگو بدهند تا «تکلیف انجمن مهندسی دریایی را تعیین کنید».

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن این نامه در پی می‌آید:

جناب آقای دکتر محمدسعید سیف

جناب آقای مهندس حسین ابراهیم‌زاده فاضل

دو رییس هیات مدیره محترم انجمن مهندسی دریایی ایران

باسلام و احترام؛

موج بودیم! نمی‌دانیم هنوز هم هستیم یا نه! اما موجی بودیم با قدرتی زیاد و انرژی بالا. هر زمان که یک ناهماهنگی و یا یک حرکت نامتعارف و خلاف اخلاق، قانون و عرف می‌دیدیم، این موج سرازیر می‌شد و همه این نامتعارف‌ها را با زبان گویا و نقاد خود می‌شست و می‌برد. زبان نقادی که از رهبری جامعه و رییس دولت، تا افراد پایین دست، کارشناسان و تحلیل‌گران بر آن تاکید دارند و همیشه از آن به عنوان یکی از صفات دانشجو صحبت می‌کنند. بدانید موج بودیم. آسودگی ما مایه عدم ما بود.

آسودگی برای ما نیست. اگر نگاهی به تاریخ بیندازیم، می‌بینیم که دانشجو در طول تاریخ آسوده نبوده است. همیشه تلاطم‌های جامعه توسط دانشجو کنترل شده است و یا حتی در بعضی موارد این دانشجو بوده است که به خاطر یک موضوع تلاطمی ایجاد کرده است تا بلکه صدایش را بشنوند.

امروز اما روز دیگری است. دیروز تاریخ است و ما تنها امروز را در اختیار داریم. دانشجو اگر می‌خواهد موج نباشد، لااقل خاموش نباید باشد؛ که اگر ما خاموش شویم، جامعه هم برای ما تبدیل به کشتزاری خواهد شد، که هر بار کسی از راه می‌رسد و آن را شخم می‌زند و دیگر نه جامعه‌ای می‌ماند و نه دانشجویی. اما چه باید کرد؟ برای تاثیر گذاری کافی‌ است با آگاهی کامل، پای خود را از فضای دانشگاه فراتر گذاشته و به جامعه برویم و به یکه رسالت دانشجویی خود، یعنی زبانی گویا و نقاد برای آگاهی بخشی عمل کنیم.

بیش از دو سال است که جامعه دریایی در یک بلاتکلیفی و سردرگمی کاملا مضر به سر می‌برد و در عین ناباوری یک انجمن مهندسی دریایی با دو هیات مدیره داریم! دو هیات مدیره‌ای که هر دو بر حقانیت خود تاکید دارند که البته بدیهی است دود آتش این اختلاف و بلاتکلیفی به چشم تمام جامعه دریایی خواهد رفت چرا که جامعه دریایی به مثابه سرنشینان یک کشتی‌اند که اگر کسی جایی را که نشسته، به بهانه‌ی این که جای خودش است، خراب کند، نه تنها خودش بلکه همه را غرق خواهد کرد!

ما دانشجویان علوم و مهندسی دریا دغدغه‌مندیم!

انجمنی که از یک نهال کوچک در سال 77 به یک درخت بالنده و پرثمر تبدیل شده بود و در چندین مرتبه به عنوان بهترین انجمن علمی کشور شناخته شده‌بود که قطعا تلاش تمامی جامعه دریایی و اعضای انجمن بوده و این موفقیت‌ها را نمی‌شود به نام فردی مصادره کرد گر چه شاید افرادی بیشتر از دیگران تلاش کرده‌اند اما باید در نظر داشت ادوار مختلف، هیات مدیره‌ انجمن مهندسی دریایی با “رای” و “انتخاب” مستقیم اعضا انتخاب می‌شده‌اند یعنی مسوولیت اقدامات مثبت و منفی انجمن با خود اعضا بوده که رای داده و در سرنوشت انجمن شریک بوده‌اند چه بسا که بزرگترین دستاورد انقلاب شکوهمند اسلامی نیز مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود بوده است.

ما دانشجویان مهندسی دریا طبق فرموده مقام معظم رهبری در 30 مهر ماه سال 97 که تاکید کردند: ((مسوولان جز در موارد نظامی، امنیتی و اموری که با دشمن مقابله داریم، باید شفاف باشند و هیچ رازی را از مردم پنهان نکنند.)) خواستار شفاف‌سازی در خصوص انجمن مهندسی دریا ایران که متعلق به تمام جامعه دریایی و از سرمایه‌های دریایی است می‌باشیم. از این رو ما دانشجویان دریایی به عنوان دیده‌بان‌های جامعه دریایی، از رییسان دو هیات مدیره جهت مباحثه با یکدیگر و شفاف‌سازی در خصوص تعیین تکیلف انجمن مهندسی دریایی ایران، دعوت می‌کنیم.

دو رییس هیات مدیره محترم انجمن مهندسی دریایی، با جامعه دریایی شفاف باشید!

ما معتقدیم ذات یک “انجمن” با توجه به لغت‌نامه دهخدا «به دسته‌ای از مردم که برای رایزنی در مورد امری یا رسیدن به هدفی معین در جایی گرد آمده باشند» “مقبولیت” است و نه “مشروعیت” و از درون و توسط اعضا است که انجمن رسمیت می‌یابد و نه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نه اداره ثبت اسناد و املاک کشور به انجمن مهندسی”رسمیت” نمی‌بخشد اگر چه هر کدام به زعم خود آن را قانونی اعلام کند و مشروعیت بخشد باور داریم افکار خود جامعه دریایی به تنهایی بهترین قاضی برای قضاوت و حل مسئله انجمن مهندسی دریایی است چرا که انجمن مهندسی دریایی ارگانی “مردم‌نهاد” بوده و در نهایت این اعضا هستند که برای انجمن تصمیم می‌گیرند.

جناب آقای دکتر محمد سعید سیف و جناب آقای مهندس حسین ابراهیم‌زاده فاضل از شما دعوت می‌کنیم با حضور در این جلسه که توسط دانشجویان در ساعت ۱۴ روز چهارشنبه مورخ 7 آذر 97 در محل سالن بهمن دانشگاه صنعتی امیرکبیر هماهنگ شده یکبار برای همیشه به افکار عمومی جامعه دریایی، پاسخگو بوده و مسائل را شفاف بیان و تکلیف انجمن مهندسی دریایی را تعیین کنید و جلوی خسارت بیشتر به این سرمایه دریایی را بگیرید.

همچنین از جناب آقای مهندس حسن‌رضا صفری رییس محترم مجمع سال 1395 نیز جهت پربار کردن این جلسه و ارایه توضیحات شفاف در خصوص مجمع سال 95 که محل اصلی اختلاف است دعوت به عمل می‌آید.

جهت هماهنگی بیشتر می‌توانید با ایمیل safmt.aut@gmail.com مکاتبه نمایید.

بدیهی است رد دعوت دانشجویان به دلایل مختلف برای شرکت در این جلسه از سوی هر یک از طرفین، به منزله عدم تمایل به شفافیت و رد مقبولیت توسط جامعه دریایی تلقی شده و قضاوت و تصمیم نهایی به خود جامعه دریایی سپرده خواهد شد.

 

با آرزوی تلاش و پیشرفت برای ایرانی آباد و دریایی

دانشجویان دانشگاه‌های دریایی کشور

 

تشکل‌های امضا کننده بیانیه:

-انجمن علمی دانشجویی دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر

-انجمن علمی دانشجویی دانشکده علوم دریایی محمودآباد دانشگاه صنعت نفت

-انجمن علمی دانشجویی اقیانوس‌شناسی دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه هرمزگان

-انجمن علمی دانشجویی زیست دریا دانشکده علوم و فنون دریایی زیست دریا دانشگاه هرمزگان

-انجمن علمی دانشجویی شیلات دانشکده علوم و فنون دریایی زیست دریا دانشگاه هرمزگان

-انجمن علمی دانشجویی مهندسی دریا دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

-انجمن علمی دانشجویی مهندسی دریا دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر

-انجمن علمی فیزیک دریا دانشگاه تربیت مدرس

رونوشت:

– دکتر محمد جلالی، دبیر محترم کمیسیون انجمن‌های علمی ایران جهت استحضار

-جناب آقای مهندس حسن رضا صفری رییس محترم مجمع انجمن مهندسی دریایی در مرداد ماه سال 1395 جهت استحضار و حضور در جلسه

– دبیرخانه انجمن مهندسی دریایی مستقر در بزرگراه اشرفی اصفهانی، خیابان پیامبر شرقی، خیابان شاهد، کوچه وحدت 4، پلاک 8، واحد 4 جهت اقدام

– دبیرخانه انجمن مهندسی دریایی مستقر در خیابان ولیعصر، بالاتر از فاطمی، کوچه حسینی‌راد، پلاک 10 واحد 3 جهت اقدام

– خبرگزاری‌ها، مجلات و نشریات جهت اطلاع‌رسانی

انتهای پیام

بانک صادرات

یک پیام

  1. کلا اختلاف در دانشکده های علوم دریایی در ایران بیداد میکنه.
    این اختلاف در انجمن از سال95 استارتش زده شده و محاله بیان تو همچین جلساتی شرکت کنن
    تنها دودش به چشمما رفت که موندیم همایشو بریم تهران یا کیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا