خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کلانتری: تصمیمات غیرمنطقی را وتو می‌کنم

عیسی کلانتری -رییس سازمان حفاظت محیط زیست- گفت: با وجود تفویض اختیار به استان‌ها، جلوی تصمیمات غیر منطقی را می‌گیرم، چون این اختیار را از خودم سلب نکرده‌ام و ممکن است گاهی از 100 تصمیم استان دو تصمیم وتو شود.

ایسنا نوشت: انتشار نامه‌ای درباره طرح گردشگری «تنگ تکاب» و چراغ سبز سازمان محیط زیست به این طرح که با امضای مدیر کل «دفتر ریاست» سازمان در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد، با واکنش فعالان محیط زیست مواجه شده، واکنشی که از سوی عیسی کلانتری بی پاسخ نماند.

در متن نامه‌ مدیر کل «دفتر ریاست» سازمان محیط زیست خطاب به مدیران کل استان‌های خوزستان و کهگیولیه و بویر احمد آمده است: «خلاصه جلسه کمیته مدیریت منابع آب و تصمیمات اتخاذشده در مورد طرح گردشگری «تنگ تکاب» توسط شرکت سهامی آب و برق خوزستان، به استحضار ریاست سازمان محیط زیست رسید. پی‌نوشت کردند: با توجه به نظریه سازمان آب و برق خوزستان، طرح گردشگری تنگ تکاب را اجرا کنید و هیچ نیازی به تهران (سازمان) و دیگر معاونت‌ها ندارید. شما دستور فوق را اجرا کنید.»

عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به چرایی صدور مجوز طرح گردشگری تنگ تکاب با وجود مخالفت‌ها و دلیل بکارگیری این ادبیات در متن نامه به ایسنا، گفت: با اینکه من اختیاراتم را به ادارات کل محیط زیست استان‌ها تفویض کرده‌ام، اما اگر به این نتیجه برسم که استان غیرمنطقی تصمیم می‌گیرد؛ جلوی آن تصمیم را خواهم گرفت.

وی تاکید کرد: من با وجود تفویض اختیار به استان‌ها، جلوی تصمیمات غیر منطقی را می‌گیرم، چون این اختیار را از خودم سلب نکرده‌ام و ممکن است گاهی از 100 تصمیم استان دو تصمیم وتو شود.

رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به اینکه چرا بررسی صدور مجوز گردشگری تنگ تکاب را به استان‌های مربوطه واگذار نکرده است؟ گفت: تصمیم محیط زیست استان در این مورد، منطقی نبود. اگر استان یا حتی در ستاد برای مخالفت با طرحی، نظر منطقی داشته باشند، من می پذیرم اما اگر نظر غیرعلمی بدهند و به استناد این نظر غیر علمی اجرای طرح را رد کنند؛ تصمیم را نمی‌پذیرم.

کلانتری همچنین گفت: محیط زیست استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد توانمندی لازم  را برای تصمیم در مورد طرح گردشگری تنک تکاب نداشتند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا