خرید تور تابستان ایران بوم گردی

میزگرد گاردین درباره پشت پرده قتل خاشقچی لغو شد

میزگرد نشریه گاردین درباره پشت پرده قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی که ماه گذشته در کنسولگری عربستان در ترکیه کشته شد، بدون ارائه دلیل لغو شد.

به گزارش ایرنا، این میزگرد قرار بود چهارشنبه آینده برابر با هفتم آذر با حضور «سعید کمالی دهقان» روزنامه‌نگار این نشریه که در گزارش‌های متعددی از پشت پرده فعالیت‌های رسانه ای رژیم سعودی در انگلیس، به‌ویژه رابطه مالی شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال و ولیعهد سعودی خبر داده بود، برگزار شود.

گاردین با ارسال ایمیلی به شرکت‌کنندگان این میزگرد اعلام کرده است: ‘باکمال تاسف این برنامه به تعویق افتاده است. اما با توجه به درخواست‌های بالا برای شرکت در این نشست، امیدواریم بتوانیم میزگرد دیگری در رابطه با این موضوع را در سال آینده برنامه‌ریزی کنیم. ‘

پس از پیگیری‌های به عمل‌آمده از سوی دفتر ایرنا در لندن، مسئولین گاردین پاسخ روشنی را درباره علت لغو این برنامه ارائه نداده اند. این میزگرد در حالی لغو می‌شود که از هفته گذشته تارنمای گاردین اعلام کرده بود به دلیل تعداد بالای تقاضاها برای شرکت در این میزگرد، فروش بلیط متوقف‌شده و متقاضیان جدید بایستی در لیست انتظار قرار گیرند.

اینک عدم ارائه پاسخ روشن گاردین، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال فشار رژیم سعودی برای لغو این رویداد مهم و جلوگیری از افشای پشت پرده قتل خاشقچی را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا