خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد خاتمی از سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران: “مهمان پررو فضولی‌هایی کرد”

سیداحمد خاتمی -امام جمعه موقت تهران- با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه بریتانیا به تهران گفت: این فرد به کشور ما آمده است. این مهمان پررو فضولی‌‌‌هایی کرده که نباید اجازه داده می‌‌‌شد. آمده بود جاسوسی را آزاد کند؛ برای برجام نیامده بود. وی برای فرار رو به جلو گفت انگلیس نفوذ بسیاری در منطقه دارد. آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت. از دیروز ایران و از روزی که میرزای شیرازی فتوای تحریم تنباکو را داد، شما تحقیر شدید.

به گزارش ایلنا، حجت‌‌‌الاسلام سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: در هفته وحدت قرار داریم. از دوازدهم تا هفدهم ربیع به ابتکار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هفته وحدت نامیده شده و معنای آن هم این است که شیعه و سنی با تکیه بر مشترکات در مقابل دشمن بایستند.

وحدت یعنی جهان اسلام مشت محکمی به دهان آمریکا بشوند

وی ادامه داد: این پنج انگشت در شرایط عادی بین‌شان فاصله است اما در زمان هجمه دشمن مشت می‌‌‌‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وحدت یعنی جهان اسلام مشت محکمی به دهان آمریکا بشوند، اظهار داشت: من تاکید می‌‌‌کنم همان گونه که در عرصه شیعه و سنی دم از تقریب می‌‌‌زنیم، در داخل هم به شدت نیاز به تقریب داریم؛ وحدت زیر پرچم ولایت فقیه. وحدت با شعار شکل نمی‌‌گیرد، با تحمل و سعه‌‌صدر، برخورد استدلالی و با خوش‌‌گمانی نسبت به یکدیگر وحدت شکل می‌‌‌گیرد.

بسیج یک فرهنگ است

خاتمی به هفته بسیج اشاره و تصریح کرد: بسیج یک فرهنگ است؛ فرهنگ آمادگی در دفاع از دین، آمادگی در دفاع از ارزش‌‌‌ها. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تدارک‌‌‌کننده این فرهنگ است و این فرهنگ را قرآن دستور داده است و این فرهنگ عامل پیروزی است.

وی افزود: این فرهنگ در عراق جواب داد. این فرهنگ موصل را از شر داعش آزاد کرد. در لبنان این فرهنگ جواب داد و حزب‌‌‌‌الله و مقاومت، رژیم صهیونیستی را به خاک سیاه نشاند. در سوریه و یمن این فرهنگ جواب داد. سلام و درود خداوند بر امام که با غرس این شجره طیبه جهان اسلام را از نعمتی عظیم برخوردار کرد.

انحراف ذره ذره شکل می‌گیرد

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی سه عنصر  اصلی دارد که براساس اصل ۱۷۷ قانون اساسی این سه عنصر تا ابد قابل تغییر نیست، خاطرنشان کرد: یکی اسلام است، یکی جمهوریت و مردم هستند و دیگری عنصر ولایت فقیه است. کسی از اینها عبور کند از نظام عبور کرده است. به مردم می‌‌‌‌گویم مراقب باشید انحراف ذره ذره شکل می‌گیرد.

خاتمی اضافه کرد: در روزنامه‌‌‌ای که از بیت‌‌‌المال تغذیه می‌‌‌کند، نوشته‌‌‌اند چون این شراب‌‌‌های قلابی بلای جان مردم شده، شراب را آزاد کنید؛ این یعنی عبور از اسلام. من به هیات نظارت بر مطبوعات می‌‌‌گویم شما باید رصد کنید نه من در خطبه بگویم. صبح پرسیدم هیات نظارت برخورد کرده است؟ گفتند نه. امیدوارم بعد از خطبه من ورود کنند. امروز شراب را می‌‌‌گویند آزاد کنید، فردا حجاب را و بعد می‌‌‌گویند اسلام را به رفراندوم بگذارید.

جریانی می‌‌‌خواهد اسلام‌‌زدایی را تئوریزه کند

وی با بیان اینکه مردم به اسلام رای دادند و برای دفاع از اسلام تا آخرین نفس و قطره خون مقاومت می‌‌‌‌کنند، ابراز داشت: نگویند که چیزی در روزنامه‌‌‌ای نوشته شده است؛ من جریانی را می‌‌‌بینم که می‌خواهند اسلام‌‌‌زدایی را تئوریزه کنند. ما آرام نمی‌‌گیریم. اسلام جان ماست. مردم اگر می‌‌‌خواستند آن بساط باشد، انقلاب نمی‌‌‌کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه بیان کرد: این مردم شایسته بهترین تکریم‌‌ها هستند. دیدید در ۱۳ آبان چه حماسه‌‌‌ای آفریدند. این مردم از این گرانی‌‌ها در آزار و رنج هستند. خطیب جمعه نگوید به مردم بی‌‌اعتنایی کرده است. ما از کارها تشکر می‌‌‌کنیم اما مدیریت جهادی می‌‌‌خواهیم. اینکه برخی کالاها ربطی به خارج ندارد اما چند برابر گران می‌‌‌شود، مسئولان نظارتی کجا نشستند؟ من معتقد هستم ما می‌‌‌توانیم با فرهنگ «ما می‌‌‌توانیم» و توکل بر خداوند مشکلات را حل کنیم.

ملت بزرگ ایران، آمریکا را در دنیا تحقیر کرده است

خاتمی به سخنان اخیر رییس‌‌‌جمهور ایالات متحده اشاره کرد و یادآور شد: ترامپ برای دومین بار ملت ایران را تروریست نامیده است. صفتی که شایسته آنهاست به ملت ایران نسبت می‌‌‌دهند. شما تروریست و تروریست‌‌‌‌‌‌‌پرور هستید. عربستان نوکر حقیر شما در هر تروری در جهان اسلام نقش دارد.

وی با بیان اینکه این بدبخت عقده حقارت می‌‌‌کند، عنوان کرد: امریکا در عرصه نرم‌‌‌افزاری در حال افول است. در عرصه سخت‌‌افزاری نظامیانش افسرده و خسته هستند. در عرصه اقتصادی ۸۰۰ میلیارد دلار کسری بودجه دارند و این ورشکستگی است. این آدم بی‌‌‌‌هویت با این حرف‌‌ها می‌‌‌خواهد ملت ایران را تحقیر کند. این ملت بزرگ ما است که آمریکا را در دنیا تحقیر کرده است.

افتخار می‌‌‌کنیم متحد شما آدم‌‌های منفور نباشیم

امام جمعه موقت تهران به سفر اخیر جرمی هانت به تهران اشاره کرد و گفت: مطلب دیگر مساله اظهارات سخیف وزیر امور خارجه انگلیس است. این فرد به کشور ما آمده است. این مهمان پررو فضولی‌‌‌هایی کرده که نباید اجازه داده می‌‌‌شد. آمده بود جاسوسی را آزاد کند؛ برای برجام نیامده بود. وی برای فرار رو به جلو گفت انگلیس نفوذ بسیاری در منطقه دارد. آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت. از دیروز ایران و از روزی که میرزای شیرازی فتوای تحریم تنباکو را داد، شما تحقیر شدید.

وی افزود: او گفته عربستان متحد ما در منطقه است. ما افتخار می‌‌‌کنیم متحد شما آدم‌‌های منفور نباشیم و همان به که شما متحد با عربستان وحشی آدم‌‌‌کش جلاد باشید. می‌بالیم که با شما هیچ نسبتی نداریم.

عربستان در جنگ یمن جنایات مغول را به نمایش گذاشته است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قصه یمن، قصه‌‌‌ای نیست از آن به رغم کمبود وقت بگذریم، اظهار داشت: قصه جانکاه است. هزاران نفر شهید و ۸۵ هزار کودک جان داده‌‌‌اند. حدود پانزده هزار زیرساخت این کشور منهدم شده است. این مسئله آزمونی است. در این آزمون مردم یمن برنده و سرافراز شدند. آفرین بر این مردم که راه خود را یافتند.

خاتمی اضافه کرد: در این آزمون عربستان به عنوان جانی قرن جنایات مغول را به نمایش گذاشته است. جانیانی که به ناحق صفت خادم حرمین بر خود گذاشتند؛ شما خائنین حرمین شریفین هستید.

مردم یمن در خطر قحطی هستند

وی با بیان اینکه آزمون سوم، آزمون سازمان‌‌‌های بین‌‌‌المللی بیچاره است، تصریح کرد: مردم در خطر قحطی هستند و آنها فقط بیانیه می‌‌دهند و محکوم می‌‌‌‌کنند. به آمریکا و عربستان سعودی فشار بیاورید. تزلزل در کابینه رژیم صهیونیستی نیز از خبرهای خوب هفته گذشته بود. مذاکرات شما جواب نداد؛ آفرین بر مردم فلسطین که این رژیم صهیونیستی را به ذلت نشاند. این باید ادامه پیدا کند؛ امید داریم با ادامه این روند قبل از ۲۵ سالی که آقا وعده دادند، شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا