خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احمدی نژاد در کردستان و النجاة فی الصدق!؟

محمّدآزاد جلالی زاده، اهل سنندج، در یادداشتی تلگرامی به بهانه‌ی سفر احمدی نژاد به منطقه‌ای در این استان با عنوان «احمدی نژاد در کردستان و النجاة فی الصدق !؟» نوشت:

الف: چند ماهی از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ گذشته است و من روبروی بازجوی محترم اداره‌ی اطلاعات نشسته‌ام؛ بازجویی که پس از جواب دادن کتبی و شفاهی من به سوالاتش می‌گوید: آقای جلالی زاده ما که کارشناس اداره‌ی آب و فاضلاب نیستیم، مثلن نیروی امنیتی هستیم و من در پاسخ هر بار می‌گویم: شما چه کارشناس آب و فاضلاب باشی و چه کارشناس امنیتی من بر روی برگه‌های مزین به آرم النجاة فی الصدقتان همان‌هایی را می‌نویسم که باور دارم و نوشتم که درست است شماها بنده و امثال مرا خواص بی بصیرت می‌دانید، اما همین احمدی نژادِ با بصیرتِ شما؛ کشور را به مرز نابودی می‌کشاند، نوشتم و الان هم معتقدم که موسوی و کروبی بایستی حزب تشکیل می‌دادند و وقتی بزرگان نظام تحت هیچ شرایطی با خواسته‌های آنان همراهی نمی‌کردند، اساساً کوتاه آمده و به تقویت جامعه‌ی مدنی می‌پرداختند. در  آن جلسه صادقانه و دلسوزانه ۲۰ -۳۰ صفحه‌ای در مورد مسایل مختلف کشور نوشتم و ندانستم تیم امنیتی آن سالها که هنوز بسیاری‌شان در منطقه حضور دارند اساساً ذهنشان به مغالطه‌ی «واژگونه کردن گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهارنظر دلسوزان» عادت دارد و گزارشاتشان به مرکز انبان از حقد و کینه و عداوت است.

ب: حال چندین سال از پروسه‌ی تبدیل شدن احمدی نژاد با بصیرت به احمدی نژاد بی بصیرت می‌گذرد و تحولات احوالاتی فراوانی در درون نیروهای درون نظام چه اصلاح طلب و چه اصولگرا و چه احمدی نژادی و چه … صورت گرفته است؛ اما من همچنان معتقدم که کشور همچنان که به کارشناسان آب و فاضلاب با بصیرت نیاز دارد به ماموران امنیتی و مدیران و بوروکرات‌ها و اقتصاددان‌ها و سیاسیون با بصیرت نیاز دارد، ولی آیا این مدیریت بصیرت گونه است که یکی از کاندیداهای اصلی ۸۸ می‌تواند بدون هیچ دغدغه‌ای خود را به کردستان برساند و تز «پخش سیب زمینی‌اش» را به «تز پخش عدالت صوری مابین کوردها!؟» تبدیل کند و داد و هوار راه بیندازد امّا دو کاندیدای دیگر تنها اجازه داشته باشند در تنهاییشان «کیهان» بخوانند؟!

ج: اینکه کدام نیروها زمینه‌ی حضور احمدی نژاد را در کردستان سبب شده‌اند بماند؛ اما النجاة فی الصدق درونی‌ام اجازه نمی‌دهد که نیروهای امنیتی و اجرایی کشوری و استانی را به چالش نکشم که اگر آزادی در کشور حاکم است، بایستی اجازه دهند همه‌ی رییس جمهوران و کاندیداهای قبلی در کردستان حاضر شوند و از دغدغه‌هاشان بگویند تا مردم خود تشخیص دهند با و بی بصیرتشان کدامند و در این زمینه نیروهای مسوول در استان اساساً بایستی پاسخگو باشند و عدم پاسخگوییشان از مسوولیت و بایستیِ پاسخگویی آنان نمی‌کاهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. درود، گرچه ديگر همه ميدانند و آگاه هستند که جريان سال 88 چه بود و چه شد و چه کساني، چه کردند تا مملکت را به اين حال و روز که الان دارد، برسانند. خدا ازشان نگذرد. فسيعلم الذين ظلموا…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا