خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فعالیت دوباره‌ی کشت و صنعت هفت تپه از شنبه آغاز می‌شود

نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رسیدگی به پرونده کارگران هفت تپه و مجتمع صنایع فولادی گفت: فعالیت کارخانه هفت تپه از فردا(شنبه)آغاز و 6هزار کارگر این کارخانه مشغول به کار خواهند شد.

کریم یاوری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برگزاری نشست شورای تامین استان خوزستان با حضور نمایندگان کارگری و مسئولان استانی از تصمیم گیری های لازم پس از شنیدن خواسته های کارگران در این نشست خبر داد.

وی افزود: یکی از تعهدات، پرداخت یک ماه حقوق معوق به کارگران کشت و صنعت هفت تپه بود که روز گذشته(پنجشنبه) انجام شد.

مدیرکل دفتر حمایت از مشاغل پایدار و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: همچنین مقرر شد که در هفته آینده یک ماه حقوق معوق دیگر کارگران پرداخت شود.

**اعتراض امروز کارگران هفت تپه جنبه عمومی ندارد

یاوری در واکنش به اخبار برخی رسانه های خارجی مبنی بر ادامه اعتراضات کارگران در حاشیه نماز جمعه امروز گفت: این موضوع از سوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان پیگیری و مشخص شد حدود 60 نفر در حال اعتراض هستند اما این اعتراضات جنبه عمومی و کلی ندارد.

نماینده وزیر تعاون گفت: ما به تمامی تعهدات خود در قبال کارگران هفت تپه عمل کرده ایم و تمامی نمایندگان کارگری که بازداشت بودند نیز آزاد شده اند.

به گزارش ایرنا، کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق ومزایا و نیز برای مطالبه بازگشت این واحد به بخش دولتی از بیش از دو هفته گذشته اقدام به برپایی تجمعات اعتراضی کرده اند.

کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر سال 1394 از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا