خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کنگره درباره روابط مالی ترامپ با عربستان تحقیق خواهد کرد

روزنامه واشنگتن پست نوشت کنگره قصد دارد درباره روابط مالی رئیس جمهوری این کشور با عربستان و نوع برخورد وی با قتل خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی تحقیق کند.

به گزارش ایرنا، واشنگتن پست به نقل از «آدام شیف» عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا خبر داد که کمیته اطلاعات این مجلس قصد تحقیق پیرامون روابط دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور با عربستان و سیاست وی در قبال ریاض را دارد.

در حالی که پس از انتخابات دو هفته پیش کنگره آمریکا، اکثریت مجلس نمایندگان این کشور به دست دمکرات ها افتاده، شیف به احتمال زیاد در دوره جدید این مجلس از آغاز سال 2019 ریاست کمیته اطلاعات را بر عهده خواهد داشت.

عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا به واشنگتن پست گفت که پس از آغاز ریاستش بر کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا تحقیق درباره نوع واکنش های ترامپ به قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی را آغاز خواهد کرد.

شیف همچنین تاکید کرد که کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا پیرامون ارزیابی سازمان مرکزی اطلاعات این کشور (سیا) مبنی بر اینکه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان آمر قتل خاشقچی بوده نیز تحقیق می کند.

به گفته شیف، ترامپ باید درباره اینکه چرا از نتیجه ارزیابی سیا چشم پوشی کرده و روابط با عربستان و حمایت از بن سلمان را ادامه داده، پاسخگو باشد.

قصد کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان از تحقیق در این موضوعات این است که مشخص شود آیا ترامپ در راستای امنیت ملی آمریکا رفتار کرده یا خیر.

روابط مالی ترامپ با سعودی ها و اینکه آیا این روابط به نوع واکنش وی شکل می دهد، یکی دیگر از موضوعات تحقیق این کمیته در دوره جدید مجلس نماینگان آمریکاست.

شیف گفت که کنگره آمریکا باید بفهمد که آیا سرمایه گذاری های خارجی ترامپ به سیاست خارجی واشنگتن شکل می دهد.

ترامپ روز پنجشنبه در پاسخ به این پرسش که چه کسی مسئول قتل خاشقچی است، گفت: شاید جهان مسئول این کار است، چرا که جهان مکان بسیار بسیار بی رحمانه ای است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه شب در بیانیه ای پیرامون قتل خاشقچی، به جای پرداختن به این موضوع، به اتهام زنی علیه ایران پرداخته و حاکمان سعودی را از این جنایت مبری دانست.

بیانیه ترامپ با انتقادهای شدیدی از سوی قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب دمکرات و جمهوریخواه مواجه شد.

بسیاری از اعضای کنگره آمریکا خواستار مجازات سران سعودی به ویژه بن سلمان ولیعهد عربستان و تحریم این کشور به دلیل قتل خاشقچی هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا