خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر بهداشت: در حوزه دارویی نیازمند خارج از کشور هستیم 

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حوزه دارویی نیازمند خارج از مرزهای خود هستیم گفت: بیش از ۵۰ درصد مواد اولیه دارویی کشور از خارج وارد می‌شود و همچنین ۹۵ درصد اشکال دارویی وارداتی است. باید توجه داشت داروهای خاص، جدید و گران‌قیمت از خارج کشور وارد شده و تامین می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه آیین گشایش بخش جدید بیمارستان خاتم‌الانبیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این حوزه به‌شدت نیازمند استفاده از آخرین دست‌آوردهای علمی دنیا هستیم؛ چراکه این حق مردم است تا بتوانند در صورت بیماری از آخرین دست‌آوردهای علمی برای به‌دست آوردن سلامتشان بهره‌مند شوند. دولت در این زمینه تلاش می‌کند مشکلی ایجاد نشود اگرچه که مشکلاتی وجود دارد و رفع این مشکلات هم بسیار دشوار است.

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه «مهم این است که ما سخت‌ترین شرایط را پشت سر گذاشتیم و مشکلات حوزه‌های درمانی و دارویی در قیاس با شرایطی که بنا داشتند با تحریم برایمان به‌وجود آورند، اصلا قابل مقایسه نیست»، تشریح کرد: کشور آمریکا اعلام می‌کند که ما در حوزه‌های دارویی تحریم نیستیم، اما ادعای آن‌ها نادرست است و مردم ایران و جهان متوجه آن می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفیم که در قرن بیست‌ویکم افرادی در سطح بین‌الملل وجود دارند که به هیچ‌وجه اقداماتشان در راستای ادعاهایی که در حوزه حقوق بشر می‌کنند هم‌خوانی ندارد. بنابراین با وجود همه سختی‌هایی که وجود دارد نهایت تلاشمان را خواهیم کرد تا برای بیماران خاص در مرحله اول و برای همه مردم تا جایی که ممکن باشد مشکلی به‌وجود نیاید. انتظار من از دولت، سازمان برنامه و بودجه، سازمان‌های بیمه و… همکاری‌های لازم در این زمینه‌ها است.

وی با اشاره به طلبکاری از سازمان بیمه‌ها تصریح کرد: بیش از یک سال است که از بیمه‌ها طلبکاریم و نمی‌توانیم بدهی‌های خود را پرداخت کنیم. در این راستا از مجلس شورای اسلامی درخواست دارم از آنجا که در آستانه تصویب بودجه سال آینده قرار داریم، حمایت‌های لازم را در این زمینه داشته باشند و با بی‌توجهی خود به مشکلاتی که از آن طرف مرزهای کشور اعمال می‌شود، کشورهای بیگانه را به مطلوب خود نرسانند.

وزیر بهداشت و درمان در مورد شرایط بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی مشهد اظهار کرد: در مورد توسعه تخت‌های بیمارستانی در مشهد صحبت‌های زیادی شده است بدون اینکه عملی شوند. برخی از این وعده‌ها از سوی دولت بوده و بخش دیگر آن مربوط به خارج از دولت است. کسانی که در مشهد و مجموعه این بیمارستان صاحب امتیاز هستند. در سفر رئیس جمهور به مشهد بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی با وعده‌ای که وزارت راه‌و شهرسازی و استاندار وقت دادند کلنگ زده شد.

هاشمی ادامه داد: آن زمان هم ما تردید داشتیم  که وعده ساخت بیمارستان عملیاتی شود، اما قرار بر این بود که ۵۰ درصد هزینه ساخت بیمارستان را وزارت راه و شهرسازی از طریق تغییر کاربری زمینی که در شمال شهر مشهد وجود دارد، تامین کند. متاسفانه فرافکنی‌هایی شروع شد و هرکس کوتاهی کار را بر گردن دیگری نهاد. آنچه که هم‌اکنون اهمیت دارد این است که زمین تبدیل به پول شود و در اختیار دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد قرار گیرد تا بتوانند کار خدمات‌رسانی را آغاز کنند.

وی افزود: دولت هم متعهد است ۵۰ درصد دوم هزینه ساخت را تامین کند و پس از آن بیمارستان را تجهیز کند. باید توجه داشت که خدمات درمانی مشهد تنها با بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی به نتیجه نخواهد رسید. مشهد نیاز به عملی‌شدن شعارهایی دارد که برخی از دوستان در طول این چند سال ارائه دادند. در واقع اگر به فکر رضایتمندی مردم و سرمایه اجتماعی هستند باید وظایف خود را به درستی انجام دهند.

وزیر بهداشت و درمان بیان کرد: دولت خیلی بتواند در این حوزه  کار مثبت انجام دهد این است که بیمارستان هاشمی‌نژاد را به پایان برساند، این درحالی‌ست که دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه بودجه‌ای ندارد. مشهد به ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی نیاز دارد و افراد باید در این زمینه یاری‌کننده باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا