خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احمدی نژاد کمیته امداد 75 میلیونی راه انداخت

پایگاه خبری انصاف: یک کارشناس اقتصادی با بیان این که هدفمندی یارانه ها به شیوه فعلی ، توزیع سرمایه ملی است گفت: احمدی نژاد به جای هدفمندی یارانه ها یک کمیته امداد 75 میلیونی به را ه انداخت.

به گزارش انصاف نیوز، محسن صفایی فراهانی در گفتگو با آریا بابیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه در اجرای قانون هدفمندی آنچه که مد نظر قانون گذار به معنی واقعی هدفمندی بود برآورده نشد و به جای آن توزیع منابع بین عموم مردم اتفاق افتاد.
وی با طرح این سوال که چرا واقعا بدنبال هدفمند کردن یارانه ها رفتیم؟ گفت: در شرایطی که انرژی و مواد اولیه بدون کنترل بین مردم توزیع می شد و هزینه ای بالغ بر100 میلیارد دلار برای دولت در برداشت ، قانون گذار به این نتیجه  رسید که این نحوه توزیع منابع اشتباه است و با ید امکانات و یارانه را  به طور منطقی و هدفمند در اختیار عموم  قرار دهند ضمن این که در این راستا مشکلات اقشار آسیب پذیر  نیز مرتفع شود.
فراهانی افزود: اما در نهایت امروز شاهد اجرای  این قانون به شیوه غلط هستیم به طوری که همه اقشار با هر سطح درآمد به طور یکسان یارانه نقدی دریافت می کنند.
وی با بیان این که متاسفانه آقای احمدی نژاد به جای هدفمندی یارانه ها یک کمیته امداد 75 میلیونی به را ه انداخت گفت: این در حالی است که  طبق قانون افراد باید به میزان درآمدشان از یارانه دولتی بهره مند شوند .
این کارشناس اقتصادی با اشاره به این که  برخورداری دهک های مرفح از یارانه نقدی منطقی نیست تصریح کرد: شناسایی اقشار واجد شرایط بوسیله سازمان بهزیستی ، کمیته امداد و تامین اجتماعی  به سادگی امکان پذیر است و این نهادها در توزیع عادلانه یارانه نقدی می توانند بسیار موثر باشند.
صفایی فراهانی تعداد افراد واجد دریافت یارانه را  کمتر از 50 درصد میزان فعلی دانست و بر بازنگری قانون هدفمندی از سوی دولت و مجلس تاکید کرد.
وی با بیان این که اصلاح این قانون در بهبود وضعیت نابسمان اقتصاد فعلی کشور موثر خواهد بود خاطر نشان کرد: در پرسه بعدی با تبیین مناسب هدفمندی باید آرام آرام به سمتی برویم که پرداخت یارانه نقدی را حذف کنیم.
این کارشناس اقتصادی در ادامه با اشاره به  اظهارات برخی مبنی بر این که یارانه را پول نفت و حق خود می دانند گفت: این طرز تفکر بسیار اشتباه است ، چراکه نفت سرمایه ملی است و پول  قابل توزیع نیست.
وی افزود: نفت سرمایه  بین نسلی است و نسل های آینده کشور نیز باید از آن منتفع شوند.
فراهانی با بیان این که معتقدم با هدفمندی منطقی منابع باید به سمت بالا بردن ظرفیت تولید وثروت ملی کشور پیش رویم گفت: این مسئله  باید به صورت شفاف بخصوص از طریق رسانه ملی برای آحاد جامعه بازگو شود چراکه در این باره جای نگرانی وجود ندارد و مردم واقع بین تر از آن هستند که ما تصور می کنیم.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا