خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا نوبت سیف رسیده است؟

رییس کل دادگستری استان تهران درباره‌ی پرونده ولی‌الله سیف رییس کل سابق بانک مرکزی با بیان اینکه «تغییری در ممنوع الخروجی وی ایجاد نشده است»، گفت: پرونده وی در مرحله دادسراست و هنوز به دادگاه نرفته است.

به گزارش انصاف نیوز، این اظهارات یک روز پس از خبر صدور کیفرخواست احمد عراقچی، معاون ارزی سیف مطرح شده است. او چند ماه در بازداشت بود و با آزادی او احتمال می‌رود که پرونده‌ی سیف وارد مرحله‌ای دیگر شود.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران از ارجاع پرونده احمد عراقچی معاون ارزی ولی‌الله سیف، رئیس‌کل سابق بانک مرکزی، به دادگاه به‌اتهام اخلال در نظام اقتصادی، ارزی و پولی کشور خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه برای رسیدگی به پرونده احمد عراقچی در یکی از شعب ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی در دادگاه انقلاب تعیین وقت خواهد شد، در پاسخ به این سؤال که آیا این اخلال در حد افساد برای دادسرا احراز شده است، گفت: اخلال طیف گسترده‌ای دارد اما از آنچه در کیفرخواست درج شده است اطلاع ندارم.

اسماعیلی در پاسخ به این سؤال که آیا بین پرونده عراقچی و سلطان سکه رابطه ماهوی وجود دارد یا خیر، با اشاره به اینکه برای محاکمه متهمان مرتبط با یکدیگر یک پرونده تشکیل می‌شود و به همین مناسبت به اتهامات عراقچی و سالار آقاخان در یک پرونده رسیدگی خواهد شد، افزود: ممکن است گفته شود که در جریان عمومی توزیع ارز بین این اشخاص ارتباطی وجود دارد اما، متهمان این پرونده با پرونده سطان سکه متفاوتند.

رییس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به این سؤال که آیا در رسیدگی به پرونده عراقچی قوه قضائیه تحت فشار خاصی قرار گرفته یا نه، گفت: در مرحله دادسرا سخن خاصی در این خصوص از آقای دادستان نشنیده‌ام.

اسماعیلی در عین حال از اعلام شعبه رسیدگی کننده به این پرونده خودداری کرد و افزود: برای اینکه همکاران ما در شعبه با آرامش به پرونده رسیدگی کنند اعلام شعبه را فعلاً به‌صلاح نمی‌دانم.

احمد عراقچی، برادرزاده‌ی عباس عراقچی، معاون وزارت خارجه است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا