خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تظاهرات مردم کابل به خشونت کشیده شد

جمعی از شهروندان کابل پایتخت افغانستان در اعتراض به بازداشت یکی از فرماندهان نیروهای خیزش مردمی در غرب این شهر دست به تظاهرات زده و با پلیس درگیر شدند.

به گزارش ایرنا ، فرمانده «علی پور» معروف به «فرمانده شمشیر» از فرماندهانی است که در استان «میدان وردک» برای دفاع از مردم محلی در برابر گروه طالبان نیروی مسلح مردمی تحت عنوان خیزش مردمی تشکیل داده روز یکشنبه هنگام ورود به شهر کابل توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

با پخش شدن این خبر جمعی از شهروندان ساکن در غرب شهر کابل به خیابان ها آمده و با نیروهای پلیس درگیر شدند که به گفته شاهدان عینی تاکنون چند تن زخمی و به بیمارستان انتقال یافته اند.

بدنبال بازداشت علی پور ، صدها تن با حرکت به سمت پاسگاه حوزه سیزدهم پلیس در شهر کابل که احتمال می دهند او در آن محل نگهداری می شود ،راههای منتهی به این پاسگاه را مسدود کردند و تاکنون مقامات دولتی به این حرکت مردم واکنشی نشان نداده اند و تجمع نیز ادامه دارد.

دولت افغانستان پیش از این نیز در 14 مهر ماه امسال نیروهای ویژه پلیس را به شهرستان «لعل و سرجنگل» در استان «غور» فرستاد تا وی را بازداشت کنند اما وی با کمک مردم موفق شد از دست پلیس فرار کند.

هر چند مردم معتقد هستند که وی تاکنون هیچ عملکردی علیه نیروهای دولتی و افراد غیر نظامی نداشته است ، اما دولت افغانستان در پی بازداشت وی به اتهام انجام کارهای غیر مسئولانه است.

دولت وحدت ملی افغانستان در تیر ماه گذشته هم یک فرمانده معروف که در نزد مردم به عنوان یک مبارز علیه گروه طالبان شناخته می شد به نام «نظام الدین قیصاری» را در استان فاریاب در شمال این کشور بازداشت کرد و بعد از انتقال به کابل تاکنون در بند است .

بدنبال آن دستگیری نیز تظاهرات گسترده ای در شمال افغانستان براه افتاد که منجر به بسته شدن استانداری در پنج استان شمال و مسدود شدن دو مرز کشورهای ازبکستان و تاجیکستان شد.

فرمانده علی پور حدود سه سال پیش و در پی کشته شدن شماری از غیر نظامیان توسط شورشیان مسلح مخالف دولت در میدان‌ وردک گروه خیزش مردمی را برای تامین امنیت مردم تشکیل داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا