خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعزام جنگنده و ناوشکن آمریکایی به خلیج فارس؛ ماجرا چیست؟

سخنگوی وزرات امور خارجه ایالات متحده در جریان کنفرانس خبری روز سه‌شنبه تصریح کرد که در پرتو «تهدید مستمر جمهوری اسلامی» و با همکاری شرکا و متحدان، وزارت دفاع آمریکا در حال «افزایش حضور» و «گسترش توانایی‌های» خود در تنگه هرمز و آب‌های اطراف است.

به گزارش انتخاب، این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا از جمهوری اسلامی خواست «فورا» اقدامات بی‌ثبات‌کننده خود را ـ که خطر جدی برای جریان بی‌وقفه تجارت جهانی از طریق این آبراه استراتژیک است ـ متوقف کند.

متیو میلر در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا با توجه به رفتار جمهوری اسلامی در منطقه برای جنگ با جمهوری اسلامی در خلیج فارس آماده می‌شود گفت: «ما به طور قطع هرگونه تمهیداتی را برای جنگ رد می‌کنیم و اطمینان داد که افزایش حضور نظامی در درجه اول بر نظارت بر وضعیت و جلوگیری از بی‌ثباتی بیشتر متمرکز است.»

پیش‌تر یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده اعلام کرد، این کشور با هدف مقابله با توقیف کشتی‌ها توسط جمهوری اسلامی، جنگنده‌های «اف‌۱۶» به خلیج فارس اعزام می‌کند. این اقدام در جهت تقویت هواپیما‌های جنگنده «ای‌۱۰» ایالات متحده صورت می‌گیرد

نیروی دریایی آمریکا مدعی است در دو سال گذشته ایران دست کم پنج شناور تجاری را توقیف کرده و برای چندین شناور دیگر مزاحمت ایجاد کرده است. بیشتر این اقدامات در تنگه هرمز صورت گرفته است.

وزارت امور خارجه آمریکا هم از دستور وزیر دفاع ایالات متحده برای اعزام ناوشکن «یو اس اس توماس هادنر» به منطقه خلیج فارس خبر داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا