خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درباره‌ی روزنامه‌ نگاری افشاگرانه

افشین پرورش در صفحه‌ی اینستاگرام خود نوشت:

“روزنامه ی هفت صبح، شنبه سوم آذرماه در گزارش اصلی صفحه ی یک خود که عکس یک هم به آن اختصاص یافته بود به روزنامه نگار تحقیقی(افشاگرانه) یا همان investigative journalism پرداخت و با توجه به این مساله، گفته های اخیر دو روزنامه نگار و یک بازیگر سینما را مورد بررسی قرارداد.

توجه نویسنده به فعالیتهای چندساله ی اخیرم و قراردادن نام من در کنار نام محمد بلوری و کارنامه ی این استاد بلامنازع و ماندگار روزنامه نگاری ایران، -باتوجه به سابقه ی واکنشهای رسانه های دیگر- اتفاق غیر منتظره ای بود که جا دارد از نویسنده ی این گزارش، تشکر کنم.

روزنامه نگاری تحقیقی، جدا از جذابیت‌های خاص خود، پر زحمت ترین و پر خطرترین گرایش روزنامه نگاری است. چرا که تمام فعالیتهای خبرنگار تحقیقی در راستای تحقیق و بررسی و در نهایت افشای تخلفات افراد و نهادهای قدرتمند یک جامعه در عرصه های مختلف است و به همین دلیل همیشه مورد غضب دولتمردان و صاحبان نهادهای قدرت و ثروت واقع می شود، با این حال در اکثر کشورهای جهان قوانین قضایی، حامی خبرنگاران و پژوهشگران خصوصا خبرنگاران تحقیقی و کاراگاهان خصوصی هستند. امری که متاسفانه در ایران به هیچ عنوان رعایت نمی شود و امنیت روانی، مالی و جانی خبرنگاران […] مورد تهدید قرار می گیرد.

به همین دلیل است که متخلفان، جاعلان و یغماگرانی چون #آیدین_آغداشلو، #علی_شیرازی، نادر مبرقع و امثالهم علاوه بر تهدیدها و اعمال فشارهایی که به طرق مختلف بر من وارد می کنند، مرا به شکایت قضایی هم تهدید می کنند. آنها به خوبی می دانند که در کشور محل اقامت من (امریکا)، این نوع از روزنامه نگاری نه تنها مخل قوانین مدنی این کشور نیست، بلکه تحت حمایت آن نیز قرار دارد و تمامی این افراد خصوصا شخص آیدین آغداشلو اگر در آمریکا علیه من به شکایت قضایی دست بزنند، -با توجه به اسناد و مدارک غیرقابل انکاری که در اختیار دارم- نه تنها شکایت آنها به جایی نخواهد رسید، بلکه خود نیز به دلیل ارتکاب تخلفات و جرائم مختلف، تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

در هرصورت بنا به درخواست‌های متعدد برخی از مخاطبان، گزارش فوق الذکر را بازنشر می کنم و امیدوارم دیگر رسانه ها هم به جای بایکوت اینگونه فعالیتها و همچنین همراهی با متخلفان و عناصر فاسد مافیای هنر و بلندگوی تبلیغاتی آنها شدن، به وظیفه ی اصلی خود بپردازند و پیگیری و انتشار پرونده های تخلف این افراد را در دستور کار قرار دهند.”

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا