خرید تور تابستان ایران بوم گردی

4هزار بسته غذایی به مناطق زلزله زده ارسال شد

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از بارگیری و ارسال چهار هزار بسته غذایی 72 ساعته و یک ماهه شرایط اضطراری عمومی به مناطق زلزله زده غرب کرمانشاه خبر داد.

سعید متانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق زلزله زده غرب کرمانشاه اظهار داشت: در شرایط اضطراری و به هنگام وقوع حوادث و سوانح، دو راهکار اصلی «توزیع عمومی غذا» و «توزیع بسته های غذایی آماده» برای مدیریت وضعیت تغذیه ای افراد در ساعات اولیه حوادث در دستورکار نیروهای امدادرسان قرار دارد.

وی ادامه داد: هدف از توزیع بسته ها و سبدهای غذایی آماده و بسته بندی شده از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر مستقر در مناطق زلزله زده، کاهش یا پیشگیری از سوءتغذیه و همچنین توان بخشی افرادی است که دچار سوءتغذیه متوسط هستند.

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: اصول مدیریت تغذیه در بحران ها و حوادث غیرمترقبه شامل دو مرحله است که در مرحله نخست آن ارزیابی نیازهای تغذیه ای، جمع آوری اطلاعات اولیه قابل اعتماد، مشخص کردن خطرات تغذیه ای یا اشکال سوءتغذیه و تعیین نیازهای تغذیه ای گروه های آسیب پذیر از اولویت زیادی برخوردار است.

متانی اضافه کرد: در مرحله دوم اصول مدیریت تغذیه در بحران نیز استقرار سیستم های تقسیم و رساندن مواد غذایی به زلزله زدگان (نظم بخشی به سیستم تغذیه و توزیع در بحران)، کنترل، نظارت و پایش دقیق دسترسی تمام مردم آسیب دیده به نیازهای اولیه تغذیه ای، جلوگیری و کنترل بیماری های تغذیه ای یا اجتماعی مربوط به غذا و هماهنگی های لازم برای اداره انبارها و مراکز نگهداری مواد غذایی در دستورکار گروه های امدادرسان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ١4 هزار و ١٢4 دستگاه چادر امدادی در منطقه موجود است، افزود: علاوه بر این ١٠ هزار بطری آب معدنی، پنج هزار کیلوگرم برنج و ٢٠ هزار کیلوگرم نایلون پوشش چادر و مقادیری موکت و زیرانداز به منطقه ارسال شده است که در صورت نیاز اقلام امدادی میان آسیب دیدگان توزیع می شود.

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از بارگیری و ارسال 2 هزار دستگاه چادر امدادی برای تقویت انبارهای پشتیبانی عملیات امداد و نجات در سطح استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این تعداد چادر نیز با قید فوریت های امدادرسانی به مناطق زلزله زده ارسال خواهد شد.

به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه ای به قدرت 6.4 ریشتر ساعت 20 و 7 دقیقه و 31 ثانیه یکشنبه شب حوالی سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا