خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طنز | توجه ما به کودتاها

یاشار تاج محمدی، در «نیم ستون» طنز انصاف نیوز نوشت:

بعد از انتشار خبر کودتای نظامی در ترکیه، واکنش‌های ایرانیان متفاوت و گسترده بود، اما آیا فقط کودتا در ترکیه مورد توجه ما قرار می‌گیره؟ نمونه‌های احتمالی دیگه رو بررسی می‌کنیم:

عربستان
در عربستان چون همهٔ مخالفان آل‌سعود یا اعدام شدن یا در شرف اعدام هستن پس دیگه مخالفی باقی نمی‌مونه که بخواد کودتا بکنه و اگر کسی زنده مونده باشه و کودتا هم بخواد بکنه به محض خطور این فکر به سرش با شمشیر به دو قسمت مساوی تقسیم خواهد شد ولی در ایران دیگه همه عاقل شدن و کسی نمیره سفارت‌شون رو تسخیر کنه، و به جای سفارت عربستان به نشانهٔ اعتراض به چنتا کنسرت حمله می‌کنن یا به پیج خسوس اوروتیا مدیرعامل باشگاه اتلتیک‌بیلبائو حمله می‌کنند یا هر فرد دیگری که دم دست بود.

آمریکا
در ساعات اولیه ی کودتا، بیش از تحولات خود آمریکا، سخنرانی‌های استاد عباسی در مورد پایان تاریخ و نظرات استاد رائفی‌پور دیدنی خواهد بود که از ساعت و دقیقه و تاریخ وقوع کودتا یه فرمولی درمیاره و از توی اون فرموله یه مثلث فراماسونری پیدا میکنه و آخرش نتیجه میگیره که اصلاح‌طلبا خائنن. ولی به زودی خبر میرسه ماجرا شایعه بوده و ترامپ با ملت شوخی کرده.

فرانسه
یه عده‌ای که در ایران همیشه جلوی سفارت فرانسه جمع میشن و شمع روشن میکنن، این‌بار هم جمع میشن و شمع روشن میکنن و تصاویر این کمپین رو به همراه قطره اشکی که چکانده‌اند در صفحات مجازی‌شون منتشر می‌کنند تا همه بدونند که ما چقدر انسان‌دوستیم البته فقط انسان‌های اروپایی. ما معمولا عادت نداریم برای کشتگان جنگ سودان و قحطی‌زدگان اتیوپی و آوارگان خاورمیانه و این‌جور چیزهای بی‌مزه شمع روشن کنیم.

قطر
امیر قطر میاد به هر کدوم از کودتاگران یکی یه پورشه و پنج‌میلیون دلار میده و سر نیم ساعت کودتا جمع میشه، به سفارت‌خونه‌ها و رییس سازمان ملل و خبرنگارها و سایت‌های خبری و هر کی اومد دم دستش هم یکی یه کیف دلار میده و اصلا کسی در هیچ‌کجای دنیا خبر دار نمیشه که کودتایی شده.

ژاپن
یه عده میان میگن ببین ژاپنیا توی مدرسه‌هاشون دارن ربات می‌سازن اونوخ بچه‌های ما کاغذ گوله میکنن با لوله خودکار می‌زنن پس کله معلمشون بعد همین تحلیل‌گران میگردن دنبال دلیل اینکه ژاپن چطور انقدر پیشرفت کرده که الان اونجا کودتا شده ولی ما هنوز که هنوزه کشور عقب‌افتاده‌ای هستیم و باید همون کاری که اونا کردن رو عینا همین‌جا پیاده کنیم.

آلمان
در آلمان اگر کودتایی هم بشه یحتمل همین نئونازی‌ها انجام میدن و احتمالا در ایران طرفداران بیشتری خواهند داشت تا خود آلمان. شاید بپرسید مگه در سال ۲۰۱۶ هنوز هم کسی هست که طرفدار هیتلر باشه؟ شواهد و قراین نشان می‌دهد که بله این‌ها هنوز منقرض نشدند و وجود دارند و جالب اینه که در آلمان و در ایران شوت‌ترین افراد جامعه رو تشکیل می‌دهند، جالب‌تر اینه که این از معدود نقاط اشتراک بین آلمان و ایران است که شاید نشان از پیشرفت جامعه ما داره.

هند
با توجه به جمعیت زیاد و تکثر افکار در این کشور امکان هرگونه حرکتی بسیار بعیده، نهایتش اینه که یه ژنرالی به قصد کودتا میاد وسط ولی تهش ادعای پیغمبری میکنه و پیروانش میکشنش و تاکسیدرمیش میکنن و میذارنش توی یه معبدی و میپرستنش و هشتصد و چهل و پنج هزارمین فرقه مذهبی در هند تاسیس میشه و در ایران هم کسی نمیفهمه اصلا.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا