خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مشکلات مراقبین سلامت شاغل در طرح تحول سلامت

پنج مراقب سلامت شاغل در طرح تحول سلامت از مشکلات شغلی خود می‌گویند؛ آن‌‌ها خواستند تا سخنانشان شنیده و چاره‌ای اندیشیده شود.

طرح تحول سلامت از سال ۹۳ با مصوبه‌ی دولت یازدهم و حمایت جدی رییس جمهور آغاز شده است. در این طرح تعداد زیادی مراقب سلامت (ماما، کارشناس) به‌عنوان سطح اول تماس در پایگاه‌هایی که دولت به پیمانکاران واگذار کرده است مشغول فعالیت هستند.

به گفته‌ی‌ چند نفر از آنها، این افراد با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌شوند.

یکی از آنها می‌گوید: در پرداخت حقوق مراقبین شفافیتی وجود ندارد و هر پیمانکار به دلخواه خود حقوق می‌دهد. او می‌گوید تقریبا دو ماه است که هیچ حقوقی نگرفته و نمی‌تواند شکایت کند زیرا کارش را از دست می‌دهد.

دیگری می‌گوید: حجم بالای کار، ساعات کار از ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر و انتظارات بالای پیمانکاران باعث شده تا به فکر کار دیگری باشند‌.

مراقبی دیگر می‌گوید: الان تازه متوجه‌ شده‌ام پنج‌ماه بیمه‌ی من را رد نکرده‌اند. تعجب می‌کنم که حسابداری ستاد بدون اینکه لیست بیمه‌ی او را چک کند چطور چک دریافتی‌هایش را داده است.

یکی دیگر از مراقب‌ها که به تازگی زایمان کرده است می‌گوید: ۲ سال در این سیستم  کار کرده‌ام و الان که زایمان کرده‌ام کارم را از دست داده‌ام و چیزی به اسم مرخصی زایمان در این شغل وجود ندارد.

او در ادامه می‌گوید: پیمانکارها مثل کارگر روزمزد برخورد می‌کنند و به ازای یک روز مرخصی بیشتر از حقوقمان کم می‌شود‌.

دیگری که به تازگی توسط پیمانکار از کار بیکار شده است، می‌گوید: بر سر یک موضوع بی‌خود پیمانکار بعد از ۲ سال سابقه کار از کار بی‌کارم کرد حتی حقوق چهار روز من را کم کرد‌.

این مراقب‌ها می‌گویند طی سال حتی یک درصد هم به حقوقشان اضافه نشده است و از چیزهای دیگری از جمله نداشتن عیدی و کارانه، نبود امنیت شغلی، نبود شفافیت از سوی پیمانکاران، عدم همکاری ستاد، حجم بالای کار و انتظارات بالای مراجعین و همینطور آنچه عدم پشتوانه برای مطرح کردن شکایت خود می‌خواندند، اعتراض داشتند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خدمات خیلی زیاد و غیر منطقی آزمون میخوان ک در مراکز پر جميعت هم امکانش نیست
    ساعت زیاد پشت سیستم نشستن باعث شده دچار سندرم بشم در حالی که فط 20سالم کارمن با این اوضاع نمیتونم عوض کنم آزمون خدمات بیخود و دروغ نخوان و فقط فشار روی مراقب سلامت نباشه به خدا مثل کارگر بعد از4سال درس خوندن رفتار میکنن و هر چقدر بخوان حقوق میدن و آزمون میخوان هرکاری کنیم تا خدمات رو برسونيم واقعا حقوق همه تو جیب پیمانکارهیچ چیزی نداريم

  2. واقعا همینه تو طرح تحول سلامت تنها چیزی که مورد توجه نیس سلامت روحی وجسمی مراقبین سلامت است

  3. خواهش میکنم این امتیاز که هر پیمانکار میتونه اسمه خودشو بعنوان نیرو رد کنرو بردارن
    پیمانکاره ما نیرو پایگاهمونه ولی اصلا نمیاد سر کار روزهاییم ک میاد ۱۰ میاد و ۱۲ میره مریضم نمیبینه از مراقبت های ما میگیره و میزنه و در پایان ماهم کلی پول به جیب میزنه تورو خدا به مراتب بالا گزارش کنید ما از ترس اینکه اخراج بشیم نمیتونیم حرف بزنیم چون نیاز به کارمون داریم

  4. باسلام کمیت خدمات نسبت به کیفیت آن ارجحیت یافته و به هر قیمتی که هست باید خدمات زده شوند شب نصفه شب صبح زود تو مترو مسجد تره بار خیابان و مدارس رفته و باید خدماتمان را پر کنیم این به ازای حقوق ناچیزی است که با هزارویک منت به حسابمان واریز میکنند و خبری از پاداش و کارانه و اضافه کار نیست ما با مراجعین سروکله میزنیم خدمت ارائه میکنیم پولش را پیمانکار میگیرد و بخش ناچیزی به مراقبین پرداخت میکند این پرداختی به ازای ساعتهایی کار خارج از پایگاه و گرفتن دارو و واکسن از ستاد جایی دوراز پایگاه است علاوه بر خدمات هزارویک کار ریز و درشت اعم از پایش و فلوراید مدارس آموزشهای فردی و گروهی مراقبت از کودک نوجوان جوان میانسال سالمند و مادران باردار اتوماسیون های اداری آمارهای ۱ ماهه و ۳ ماهه و هزاران مورد دیگر است …

  5. نه عیدی نه کارانه نه حق مسکن نه اضافه کار نه حقوقه بموقع فشار وزارت خونه تماما روی دوش مراقبین سلامت انگار فقط سلامتی مراقبین سلامت برای وزرات بهداشت اهمیت نداره.. حقوقی که چندین ساله افزایشی نداشته حق لباس و غذا و ایاب و ذهاب هم نداریم . درصورتیکه یک کارگر حداقل عیدی دارد که ما اونهم نداریم بماند از کارایه گسترده ای که معاونت بهداشت از ما انتظار دارد

  6. حجم کاریه زیاد با حقوق ناچیز و توی چندسال گذشته هیچ افزایش حقوقی نداشتیم.
    طرح تحول سلامت شده دایه ی مهربان تر از مادر به فکر سلامت همه هست بجز نیروهای خودش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا