خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعلام اسامی بانکهای بدهکار بابت تسویه اوراق خزانه 

خزانه‌داری کل کشور اسامی بانکهای بدهکار و فاقد بدهی به بانک مرکزی درخصوص افزایش سقف مجاز تسویه بدهی بانک ها و موسسه های اعتباری غیربانکی به بانک مرکزی تا پایان سال 1395 را از طریق صدور اوراق تسویه خزانه نوع دوم اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از وزارت امور اقتصادی و دارایی، براساس این ابلاغیه، در اجرای آیین نامه اجرایی بند (و) تبصره 5 قانون بودجه سال 1397 کل کشور و با توجه به نامه بانک مرکزی درخصوص افزایش سقف مجاز تسویه بدهی بانک ها و موسسه های اعتباری غیربانکی به بانک مرکزی تا پایان سال 1395 از طریق صدور اوراق تسویه خزانه نوع دوم، بانک های مجاز مشمول اعلام شد.

براساس این نامه که به ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان ها ارسال شده است، بانک های ملی ایران، سپه، کشاورزی، مسکن، صنعت و معدن، توسعه تعاون، توسعه صادرات، تجارت، رفاه کارگران، صادرات ایران، ملت، قوامین، انصار، آینده، گردشگری، پارسیان، سرمایه، پاسارگاد و موسسه اعتباری ملل مشمول این بند از قانون بودجه امسال هستند.

همچنین بانک های اقتصاد نوین، سامان و کارآفرین فاقد بدهی به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده و مستثنی از تسویه بدهی از طریق صدور اوراق تسویه خزانه نوع دوم‌ شده اند.

به گزارش ایرنا، براساس بند (و) تبصره (5) قانون بودجه سال 1397 کل کشور به دولت اجازه داده شده است در سال 1397 با رعایت قوانین و مقررات دولت از طریق اسناد (اوراق) تسویه خزانه، بدهی های قطعی خود به اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی که در چهارچوب مقررات مربوط تا پایان سال 1396 ایجاد شده، با مطالبات قطعی دولت (وزارتخانه‌ ها و مؤسسه های دولتی) از اشخاص یادشده تا مبلغ 20 هزار میلیارد به‌ صورت جمعی – خرجی تسویه کند.

بر همین اساس، مطالبات قطعی دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی که در اجرای بند (پ) ماده (2) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به شرکت های دولتی منتقل شده با بدهی دولت به این شرکت ها، مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی از دولت بابت طرح های تملک دارایی‌ های سرمایه ‌ای با بدهی اشخاص یاد شده به بانک ها و مؤسسه های اعتباری غیربانکی از طریق تسویه بدهی های بانکها و مؤسسه های اعتباری غیربانکی به دولت به‌ وسیله این اسناد قابل تسویه است.

اسناد تسویه خزانه نوع اول شامل اسناد تعهدی خاصی است که برای تسویه بدهی قطعی دولت با مطالبات قطعی دولت از اشخاص متقاضی مشمول با رعایت مقررات این آیین نامه صادر می شود.

اسناد تسویه خزانه نوع دوم نیز به اسناد تعهدی خاصی که برای تسویه بدهی دولت به اشخاص متقاضی مشمول به بانک ها و مؤسسه های اعتباری غیربانکی از طریق تسویه بدهی های بانک ها و مؤسسه های اعتباری غیربانکی به بانک مرکزی صادر می شود، اطلاق می شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا