خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شهید نوربخش یا شهید اسلامی؟!

«مهدی اسفندیار» فعال رسانه‌ای حوزه‌ی بهداشت و درمان، در یادداشت ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «شهید نوربخش یا شهید اسلامی؟!» نوشت:

نه ماه پیش بود و در آستانه‌ی عید؛ مهندس مجید اسلامی که یکی از سرمشق‌های پاک دستی و تعهد به سازمان تامین اجتماعی بود؛ در ماموریت اداری و در حادثه ی هواپیمای آسمان جان به جان آفرین تسلیم کرد. سه ماه پیکر عزیزش در قله و زیر برف ماند و در نهایت چندپاره و تکه تکه به خاک سپرده شد؛ مجید چهره‌ی شناخته شده ای در میان کارکنان بود؛ مرحوم نوربخش نیز خود را به مراسم خاکسپاری مجید رساند؛ دو کودک خردسال یادگاران مجید بودند و هستند؛ که امروز مادر پیر و محترم مجید؛ باید با بیماری قلبی و عروقی و بستری شدن‌های مکرر در سی سی یو تا آخر عمر با این درد بسازد…

اما برخورد سازمان تامین اجتماعی با این خانواده و با سرنوشت این دو کودک خردسال «مر قانون» بود؟! حقوق مجید که او را باید بنا به دلایلی که من می‌دانم و همکاران نزدیک مجید و خدای او باید شهید شفافیت نامید؛ عین قانون تصویب شد و به او پرداخت شد؛ می‌دانم که به شدت شهید پاک خدمت ما مقروض اقساط خانه بود.

اما کمتر از دو هفته پیش جناب آقای دکتر نوربخش نیز به رحمت خدا پیوست و او نیز در ماموریت اداری جان به جان آفرین تسلیم کرد و شهید خدمت شد، اما اینبار هیات مدیره‌ی سازمان تامین اجتماعی مصوبه‌ای تصویب کرد که بر اساس آن رقم ۲۳ میلیون یعنی حدود ۳ برابر حداکثر حقوق به خانواده‌ی محترم مرحوم دکتر نوربخش پرداخت شود؟! سوال اینجاست که این اقدام هیات مدیره‌ی سازمان تامین اجتماعی با کدام معیار عدالت علی ع سازگار است؟! چرا؟!

دکتر نوربخشی که خودش نیمی از حقوقش را به صندوق تامین اجتماعی بر می‌گرداند؛ چه نیازی به این نوع مصوبه‌ها برای همسر و فرزندانش دارد؛ این مسیر با کدام خرد و اخلاق سازگار است؟!

امیدوارم اعضای محترم هیات مدیره‌ی سازمان؛ آقایان مهدوی عادلی؛ همتی؛ سرخو؛ ظفرزاده؛ حیدری؛ پاسخی برای تبعیض بین این دو شهید داشته باشند؟!

بنده حداقل به عنوان یک بیمه شده که حق بیمه پرداخت می‌نمایم؛ نارضایتی شرعی و قانونی خود را از این رفتار اعلام می‌نمایم و رسما می‌گویم که هرگز راضی به برداشت و واریز به این شکل نیستم؛ مگر اینکه قانون برای شهدای خدمت تصویب شود؛ نه به شکل موردی و سلیقه‌ای.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا