خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی اتحادیه اروپا درباره‌ی سمینار همکاری‌های ایران و اروپا

اتحادیه اروپا بیانیه‌ای را درباره‌ی سمینار همکاری‌های ایران و اروپا که روز دوشنبه برگزار شد، منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، متن بیانیه‌ای که سرویس اقدامات خارجی اروپا منتشر کرده، به شرح زیر است:

اتحادیه اروپا و ایران در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۸ در بروکسل، چهارمین نشست گفت‌وگوهای سیاسی سطح بالا را برگزار کردند.

این نشست بخشی از تبادل نظرات معمول ایران و اروپا محسوب می‌شود. در جلسه بر روی مسائل دوجانبه‌ای همچون تجارت، انرژی، حمل و نقل، مسائل زیستی، مهاجرت، کمک‌های انسان‌دوستانه، کنترل دخانیات، تحصیل، فرهنگ تحقیق، مقابله با تروریسم به علاوه مشکلات منطقه‌ای علی‌الخصوص سوریه، عراق، لبنان، یمن و افغانستان تمرکز شد.

هلگا ماریا اشمید، دبیر کل سرویس اقدامات خارجی اروپا، نمایندگی اتحادیه اروپا را عهده‌دار بود و عباس عراقچی،    معاون وزیر امور خارجه ایران، ریاست هیات اعزامی ایرانی را بر عهده داشت. سرویس اقدامات خارجی اروپا، کمیسیون اروپا به همراه استاوروس لامبرینیدیس، نماینده ویژه حقوق بشر اتحادیه اروپا و گیلس دو کرچوف، کمیسر ارشد اتحادیه اروپا در امور ضدتروریسم در این گفت‌وگوهای سطح بالا شرکت کردند.

همچنین، به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر در گفت‌وگوهای سیاسی ایران و اتحادیه اروپا و در ادامه تبادل نظرات متداول که در نوامبر سال گذشته و فوریه سال ۲۰۱۶ صورت گرفت، بحث‌هایی بر سر حقوق بشر انجام شد. در این بخش از صحبت‌ها، هیات اعزامی ایرانی متشکل از خانم پروانه سلحشوری، نماینده مجلس ایران و عضو فراکسیون زنان و عبدالرضا مصری، نماینده مجلس ایران بود.

اشمید، دبیر کل سرویس اقدامات خارجی اروپا نیز در سومین سمینار سطح بالای ایران و اروپا بر سر مسئله همکاری‌های هسته‌ای بین‌المللی که در ۲۶ و ۲۷ نوامبر در بروکسل برگزار شد، حضور به هم رساند که بر جنبه‌های مدنی همکاری‌های هسته‌ای در راستای پیوست سوم برنامه جامع اقدام مشترک – که اتحادیه اروپا همچنان از اجرای کامل آن به طور کامل حمایت می‌کند – تمرکز کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا