خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شوک در ورزش آلمان؛ نایکی جای آدیداس را گرفت

با اعلام فدراسیون فوتبال آلمان، همکاری 70 ساله با برند آلمانی آدیداس پایان یافته و از سال 2027، برند آمریکایی نایکی تامین لوازم ورزشی این فدراسیون را بر عهده خواهد گرفت.

فدراسیون فوتبال آلمان اعلام کرده از سال ۲۰۲۷، لباس و تجهیزات مورد نیاز تمام تیم‌های ملی آلمان را نایکی تامین خواهد کرد.

تیم‌های ملی آلمان برای هر چهار عنوان قهرمانی در جام‌جهانی مردان، سه عنوان قهرمانی مردان در اروپا، دو قهرمانی جام‌جهانی زنان و هشت قهرمانی اروپایی زنان، با لباس آدیداس به مصاف حریفان رفته بودند.

برخی رسانه‌ها عمر رابطه فوتبال آلمان و آدیداس را بیش از ۷۰ سال ارزیابی کرده و نوشته‌اند این همکاری «همواره پایان‌ناپذیر به نظر می‌رسید.»

گفته شده بازیکنان آلمان در یورو ۲۰۲۴ و جام جهانی ۲۰۲۶ همچنان پیراهن‌های آدیداس را به تن خواهند داشت اما پس از این مسابقات با لباس‌های تولیدی نایکی در میادین ورزشی حاضر خواهند شد.

شرکت آدیداس در بیانیه‌ای اعلام کرده که از خبر عقد قرارداد فدراسیون فوتبال آلمان با بزرگ‌ترین رقیبش متعجب شده است.

فدراسیون فوتبال آلمان این جدایی را برای خود سخت عنوان کرده اما در توجیه این تصمیم نوشته است که اولویت نخستش، فوتبال و توسعه آن در آلمان است. این فدراسیون از مسئولیت بیش از ۲۴ هزار باشگاه و 2/2 میلیون بازیکن فعال خبر داده و نوشته از آن‌جا که باید در باشگاه‌ها و پایگاه آماتور خود سرمایه‌گذاری کند، باید به مسائل اقتصادی توجه جدی داشته باشد.

فدراسیون فوتبال آلمان بدون پرده‌پوشی و مخفی‌کاری خبر داده که نایکی بهترین پیشنهاد مالی را ارائه کرده است.

انتشار این خبر با موجی از واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی آلمانی‌زبان مواجه شده و بسیاری نوشته‌اند که از نظر آنها آدیداس بخشی از هویت آلمانی در ورزش است و لباس ورزش‌کاران آلمانی بدون آن برای‌شان قابل تصور نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا