خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“90 درصد مساله حصر حل شده است”

محمود صادقی در خصوص موضوع رفع حصر گفت : در جلسه هفته گذشته با دبیر شورای عالی امنیت ملی، به بنده گفته شد که 90 درصد مساله حصر حل شده است و محصورین اگر تقاضا کنند، می‌توانند به هر جا که می‌خواهند، بروند.

به گزارش ایرنا این نماینده مجلس  در میزگرد ‘فساد و ناکارآمدی در اقتصاد و سیاست ایران’  در دانشگاه نوشیروانی بابل گفت : فساد از تجمیع قدرت و انحصار و عدم پاسخگویی به وجود می آید. در طرح اولیه جمهوری اسلامی و در قانون اساسی، فساد پیش‌بینی شده است اگر با نگاه به قانون اساسی به فساد نگاه شود، می‌شود با فساد مبارزه کرد.

صادقی در این نشست که به همت انجمن فرهنگ و تمدن اسلامی دانشگاه نوشیروان بابل برگزار شد ، در خصوص ساختارهای حقوقی کشور و نقش بازدارندگی قوانین اظهار داشت:. در عرصه اقتصاد به بهانه غیردولتی کردن و اقتصادی کردن به وضعیتی دچار شدیم که اسم آن را می‌گذارم ‘مال خود کردن’ یا پدیده خصولتی که نه تنها اقتصاد دولتی را از بین نبرده است بلکه باعث شد بخش خصوصی واقعی نتواند در این زمینه رقابت کند. امروزه بنده نماینده مجلس با اختیار خیلی پیش پا افتاده این امکان را ندارم که از مسائل دیوان محاسبات آگاه شوم و نامه‌های ما در نهایت بی‌پاسخ می‌ماند.

صادقی افزود: با توجه به گسترش تصمیم‌گیری‌های مخفیانه، تبعیض و نابربری توزیع بودجه در جامعه، ثابت نبودن نرخ بهره، بی‌ثباتی نرخ ارز، صدور مجوزها با امضاهای طلایی، عدم شفافیت و پاسخگو نبودن سازمان‌ها که با وجود نهادهای نظارتی افزایش پیدا کرده است، باز هم‌ شاهد کاهش فساد نیستیم.

وی ادامه داد: در مورد شفافیت بودجه برخی نهادها همچون شورای نگهبان بر خلاف نص صریح قانون اساسی، در خصوص حسابرسی در دیوان محاسبات، به جای تصویب در مجلس، رأسا عمل کرده و خود را از شمول شفافیت مالی خارج کرده اند.

صادقی ادامه داد : طی نامه‌هایی به رئیس دیوان محاسبات شفافیت هزینه‌های شورای نگهبان را درخواست کردم که پاسخی دریافت نشد، یکی از عوامل گسترش فساد، گسترش پنهان‌کاری در دستگاه‌های مختلف است.

«الان می‌شود عملکرد شورای نگهبان را ارزیابی کرد، از 12 هزار نفری که ثبت نام کردند و 6 هزار نفر رد و 6 هزار نفر تایید صلاحیت شده‌اند که در نهایت 290 نفر وارد مجلس شده‌اند. نظارت ها بر انتخاب های مردم هرچه بیشتر شوند، ناکارآمدی و فساد نیز بیشتر خواهد شد.»
صادقی در خصوص وعده رفع حصر گفت : در جلسه هفته گذشته با دبیر شورای عالی امنیت ملی، به بنده گفته شد که 90 درصد مساله حصر حل شده است و محصورین اگر تقاضا کنند، می‌توانند به هر جا که می‌خواهند، بروند.

وی همچنین در پاسخ به یک دانشجو در خصوص بودجه نهادهای فرهنگی-مذهبی غیرمولد و غیرپاسخگو گفت: در مجلس در حال برگرداندن تمام قوانین خاص نهادها هستیم. جدولی در ردیف های بودجه وجود داشت به نام جدول 1٧ که از بودجه برخی از این نهادها در آن قرار داشت. از دو سال پیش در پی حذف آن بودیم که امسال این اتفاق افتاد. اما به جای آنکه با حذف این جدول، بودجه این نهادها از بین برود، صرفاً از جدول خارج شد و ذیل ردیف های بودجه قرار گرفت.

نماینده مردم تهران در باره بازداشت دانشجویان اظهار کرد: در خصوص دانشجویان بازداشتی فراکسیون امید همواره پیگیر بوده و پس از بازداشت این دانشجویان در دی ماه گذشته، با پیگیری هایی که انجام شد با قید وثیقه آزاد شدند اما در نهایت با احکام سنگینی مواجه شدند. با پیگیری های وزارت علوم، تاکنون تنها یک یا دو حکم قطعی شده و هنوز هیچ یک از احکام قطعی و غیرقطعی، اجرا نشده اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا