خرید تور تابستان ایران بوم گردی

به نقل از شاهونی: مسیر ثروت را با صادرات سبزی خشک پیمودیم

رپورتاژ آگهی

چکیده : سبزی تازه و سبزی خشک ایرانی در بین بازار های جهانی خصوصا کشور های همسایه و حاشیه خلیج فارس طرفداران زیادی دارد. بزرگترین خریداران سبزی خشک ایران کشور های روسیه، عراق و ترکیه می باشد. به دلیل سختگیری اتحادیه اروپا نسبت به آنالیز شیمیایی محصولات به طور معمول صادرات به این کشور ها کمتر انجام می شود.

چکیده: سبزی تازه و سبزی خشک ایرانی در بین بازار های جهانی خصوصا کشور های همسایه و حاشیه خلیج فارس طرفداران زیادی دارد. بزرگترین خریداران سبزی خشک ایران کشور های روسیه، عراق و ترکیه می باشد. به دلیل سختگیری اتحادیه اروپا نسبت به آنالیز شیمیایی محصولات به طور معمول صادرات به این کشور ها کمتر انجام می شود. در این مطلب قصد داریم مزایا و معایت صادرات سبزی خشک از ایران را بررسی کنیم.

به نقل از مدیریت شاهونی :

شرکت شاهونی سالها بود در عرصه تامین و تولید و عرضه انواع سبزیجات خشک به صورت عمده در بازار داخلی ایران فعالیت گسترده ای داشت. اما از یکجایی به بعد ما به این نتیجه رسیدیم سودآوری اصلی این محصول در صادرات آن است. بنابراین ابتدا با واسطه و از طریق بازرگانان ایرانی که مشتریان خارجی داشتند، شروع به صادرات شوید خشک و نعنا خشک شاهونی به صورت عمده و در بسته بندی های فله 12 کیلویی کردیم. اینجا بود که متوجه پتانسیل بزرگی که این نوع از محصولات برای صادرات داشت شدیم. تقاضا بسیار زیاد اما توان تامین ابتدایی ما پاسخگو بود. بنابرین برای از دست ندادن بازار هدف و مشتریان خود اقدام به خرید عمده سبزی خشک برای شاهونی از همکاران دیگر تولید کننده نمودیم. در حال حاضر پس از طی نمودن مراحل اولیه، با توان تولید و تامین بالا صادرات سبزی خشک را سرلوحه کار خود قرار داده ایم.

چطور می توان برای صادرات سبزی خشک اقدام کرد؟

در صورتی که تا به حال در عرصه صادرات محصولات غذایی و دیگر محصولات فعالیت نداشته اید. بهتر است ابتدا درمورد روال کار صادرات محصول مورد نظر خود تحقیقاتی انجام دهید. به عنوان مثال اگر محصول انتخابی شما سبزی خشک است، پیشنهاد می شود ابتدا دایره فعالیت خود را کوچکتر کرده و از بازار داخل شروع به کار نمایید. با فعالیت در بازار داخلی می توانید ارتباطات خوبی در زمینه محصول خود با تولید کنندگان، تامین کنندگان و تجار همین حوزه محصولات بگیرید. پس از شناخته شدن در بازار داخلی و اشراف کامل به تمامی ویژگی ها و جوانب محصول سبزی خشک، شما میتوانید به مرور زمان اقدام به صادرات سبزی خشک نمایید.

پیشنهاد می شود ابتدا با واسطه و از طریق خریداران ایرانی که یا خارج از کشور هستند و برای کشور مقصد خود سبزی خشک تهیه می کنند وارد معامله شوید. سپس در صورتی که این مراحل را با موفقیت به پایان رساندید، شروع به فروختن به مشتریان خارجی نمایید. در همین حین باید کم کم زیرساخت های لازم همچون وبسایت صادراتی خود، اینستاگرام، فیسبوک و لینکدین خود را ساخته و از اطلاعات درست و محتوای خوب غنی کنید.

چطور می توانم سبزی خشک را برای صادرات تامین کنم؟

صنایع غذایی شاهونی از تامین کنندگان و تولید کنندگان بزرگ صنعت سبزی خشک کشور می باشد. شما می توانید هم به منظور فعالیت در بازار داخل و هم به منظور صادرات سبزی خشک، در صورتی که سفارش و مشتری دارید. به اهونی مراجعه نمایید و اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق ارتباط با کارشناسان پشتیبانی سایت دریافت نمایید.

توجه داشته باشید که ورود به بازار صادراتی هر محصولی نیازمند تجربه و تخصص می باشد. پس ابتدای کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود مستقیما به بازار خارجی ورود کرده، زیرا احتمال ناکامی و شکست را بالا می برد.

خریداران عمده سبزی حشک چه مشاغلی هستند؟

بسیاری از مشاغلی که با غذای مردم سر و کار دارند جز خریداران سبزی خشک شاهونی هستند.

  •  کارخانجات صنایع غذایی
  •  فروشگاه های زنجیره ای
  • صادرکنندگان
  • کیترینگ های صنعتی و بزرگ
  • ارگان ها و سازمان های دولتی، خصوصص و نظامی
  • عطاری ها
  • آشکده ها
  • رستوران ها
  • سبزی خردکنی ها
  • بسیاری از فروشگاه های اینترنتی

و بسیاری دیگر از مشاغل که برای فعالیت خود نیاز به سبزی خشک به صورت عمده و فله دارند.

چطور به این حوزه ورود کنم؟

شما می توانید برای ورود به حوزه بازار سبزیجات خشک ابتدا یکی از مشاغل عنوان شده در بالا را انتخاب نموده و فعالیت خود را آغاز نمایید. سپس به مرور و با شناسایی بازار و پتانسیل های موجود اقدام به فعالیت صادراتی نمایید.

در ادامه نموداری از حجم صادرات سبزی خشک از ایران به سایر کشور ها را برایتان آورده ایم تا شناخت بیشتری نسبت به این حوزه پیدا کنید.

انواع سبزی خشک موجود در بازار چه مواردی است؟

شامل دو دسته ساده و ترکیبی می شود.

ساده: شوید خشک، نعنا خشک، شنبلیله خشک، گشنیز خشک، جعفری خشک، تره خشک، پونه خشک، ترخون خشک، مرزه خشک، اسفناج خشک، ریحان خشک، کرفس خشک

ترکیبی: آش خشک، قورمه خشک، دلمه خشک، کوفته خشک، پلو خشک، قلیه ماهی خشک، سوپ خشک، ترشی خشک

در نهایت برای هرگونه مشاوره و راهنمایی در حوزه سبزیجات خشک، و تامین تمامی اقلام بالا می توانید از شاهونی کمک بگیرید.

https://shahouni.com/

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا