خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«هیات مدیره هستم اما غیر موظف»

«مهدی نادمی» قائم مقام سازمان بازنشستگی شهرداری تهران درباره‌ی عضویت همزمان در هیات مدیره‌ی یک نهاد دیگر گفت: عضو هیات مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین المللی هم هستم اما سمت و قراردادی ندارم، بنابراین غیر موظف محسوب می‌شوم و تنها از سازمان بازنشستگی حقوق دریافت می‌کنم.

او در پاسخ به خبرنگار انصاف نیوز درباره‌ی خبر انتصاب به معاونت این صندوق گفت که با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، برخی از مسوولان صندوق بازنشستگی شهرداری از مجموعه جدا شده‌اند؛ تا پیدا شدن معاون مناسب برای صندوق به طور موقت، مدتی سرپرست صندوق بازنشستگی خواهد بود ولی حکمی دریافت نکرده است.

او توضیح داد قید «موظف» که در حکم هیات مدیره شرکت نمایشگاه‌ها برای او آمده به صورت بالقوه است و تا زمانی که در آن مجموعه پستی نگیرد و حقوق دریافت نکند، غیر موظف است.

نادمی گفت: سازمان بازرسی کل کشور و نهادهای نظارتی دربه‌در دنبال این هستند که گافی از تیپ امثال من بگیرند و آنقدر متوجه هستم که نباید از دو ارگان حقوق بگیرم.

این در حالی است که همچنین نام آقای نادمی به عنوان عضو اصلی سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران از تاریخ 94/09/30 ثبت شده است.

قانون چه می‌گوید؟

در قانون اصلاح ماده (241) لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت، تبصره 2‏ آمده است: «هیچ فردی نمی‌تواند اصالتاً یا به نمایندگی از شخص حقوقی همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا مؤسسات عمومی غیردولتی است به سمت مدیرعامل یا عضو هیأت مدیره انتخاب شود. متخلف علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به شرکت، به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می‌شود».‏

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا