خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا آقازاده‌ی وزیر کشور باید برکنار شود؟

زهرا منصوری، خبرنگار انصاف نیوز: چندی پیش با حکم دژپسند، وزیر اقتصاد، در روز پنج شنبه اول آذرماه هادی رحمانی فضلی، فرزند وزیر کشور به عنوان مشاور وزیر اقتصاد منصوب شد. این انتصاب با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد. به ویژه که در ابتدا «هادی رحمانی» خوانده شد و پس از افشای آقازادگی او، خبر این انتصاب اصلاح شد.

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا، مهرداد پولادی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران و علی نانوا از فعالین جنبش دانشجویی عدالتخواه در گفت‌وگویی با انصاف نیوز به اظهار نظر در این مورد پرداختند که در پی می‌آید:

ناصر ایمانی: از کجا معلوم پسر وزیر کشور از رانت اسفاده کرده است؟

ناصر ایمانی با بیان اینکه در جامعه نباید یک فضایی به وجود بیاید که فرزندان مسوولان خانه‌نشین شوند، گفت: ما یا از این طرف و یا از آن طرف بام می‌افتیم. مثلا می‌گویند چون فلانی فرزند مسوول است، نباید تا نانوایی برود و نان بخرد اما از آن طرف فرزند مسوولان با رانت پدر و ژن خوب می‌توانند به مسوولیت‌هایی برسند.

ناصر ایمانی در گفت و گو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: از کجا معلوم پسر وزیر کشور از رانت اسفاده کرده است؟ نمی‌توان گفت اینکه او پسر وزیر کشور است حتی به بخش خصوصی هم نباید وارد شود، چون اگر در کارش موفق باشد می‌گویند چون پسر وزیر است موفق شده است. شاید طرف پسر وزیر باشد اما توانایی‌ها و قابلیت‌های خوبی داشته باشد. الان تنها دلیلی که می‌آورند این است که چون پسر فلان مسوول است  انتصابش اشتباه است. باید مدرک تحصیلی و سابقه‌ی مدیریتی او را بررسی کرد. اگر  فردی دارای قابلیت است چه اشکالی دارد؟

او افزود: اعتراض‌ها به این دلیل است که او پسر وزیر کشور است؛ مثلا اگر پسر وزیر نفت بود این اعتراض‌ها اتفاق نمی‌افتاد؛ گاهی برخوردهای جناحی نیز صورت می‌گیرد. این فضا را رسانه‌ها می‌سازند، مثلا همین موضوع را در فضای مجازی منتشر ‌کنید به این قضیه دامن می‌زنید که مردم تصور ‌کنند هرکس که پسر وزیر باشد وقتی مسوولیت پیدا می‌کند، حتما از رانت استفاده کرده است.

ناصر ایمانی گفت: مساله‌ی غیر قابل پذیرش این است که از ژن خوب و یا رانت پدر استفاده کند، اگر کسی اینکار را نکرده و مدارج را طی کرده است و بالا آمده است این چه اشکالی دارد؟ آیا می‌توان گفت آقای ستاری معاون فناوری ریاست جمهوری از رانت پدرش استفاده کرده؟ ایشان حتما قابلیت‌هایی داشته است و معاون رییس جمهور شده. نمی‌توان گفت چون پسر شهید بوده است این مسوولیت را دارد. به هرحال وزیر اقتصاد این تشخیص را داده که او [هادی رحمانی فضلی] مشاورش باشد.

مهرداد پولادی: موضع انجمن اسلامی با آقازادگی مشخص است

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با بیان اینکه همواره انجمن اسلامی خط‌کشی خود را با آقازاده و آقازادگی مشخص کرده است، گفت: به هرحال مسوولین باید حواسشان به این عزل و نصب‌ها باشد. به طور کلی سمت مشاور به افرادی داده می‌شود که نمی‌توان به آنها پست سازمانی داد و این سمت این شائبه‌ها را ایجاد می‌کند که ایشان براساس سفارش و چون  پسر وزیر کشور است این جایگاه را پیدا کرده است.

مهرداد پولادی در گفت و گو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: به صورت کلی هر فردی یک سری قابلیت‌ها دارد و اگر معیارهایش با معیارهای آن پست همخوانی دارد، این پذیرفته است. اما به هرحال افکار عمومی چه درست چه نادرست قضاوت خواهند کرد و موضع انجمن اسلامی درباره‌ی این مساله مشخص است.

او اضافه کرد: مثلا همین قانون منع به کارگیری بازنشستگان که تصویب شد خیلی از مسوولین قبلش استفعا دادند. ایشان هم شفاف سازی کنند و یا کناره گیری کنند.

علی نانوا: از انتصاب آقازاده‌ها قبح زدایی شده است

یکی از اعضای جنبش عدالتخواه دانشجویی با بیان اینکه به طورکلی از انتصاب آقازاده قبح‌زدایی شده است، گفت: حتی با وجود مخالفت‌ها در فضای مجازی بازهم مانعی برای این انتصاب‌ها به وجود نیامده است.

علی نانوا در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: البته وزیر اقتصاد همانطور که گفته است برای اینکار خود ادله دارد، زیرا توضیح داده بود که« قبل از آشنایی با پدر با پسر آشنا بودم و او در دوره‌ی کارشناسی دانشجوی من بوده است و  استاد مشاورش بوده‌ام.»

او اضافه کرد: همچنان انتصاب آقازاده‌ها  در کشور صورت می‌گیرد و هیچ مقاومت خاصی هم نمی‌شود و مسوولین نیز هیچ محدودیت خاصی برای آنها در نظر نگرفته‌اند. این برخلاف برخی از کشورها است، زیرا در آنجا قوانینی وجود دارد که بستگان درجه یک همزمان نمی‌توانند در یک محیط کار شاغل باشند. اما در ایران خلا این قانون وجود دارد که بستر این اتفاق‌ها را به وجود آورده است.

نانوا در پایان گفت: اگر به خاطر پدرش این انتصاب صورت گرفته است پس صد درصد باید عزل شود، اگر هم غیر از این باشد که بنده اطلاعاتم ناقص است و نمی‌توانم قضاوت کنم. شاید حالا استثنائا این فرد خوب باشد اما به طور کلی انتصاب آقازاده‌ها ایراد دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. البته که به خاطر پدرش نبوده است ، این عزیز دل ملت 20 سال پیش کارش را در وزارت اقتصاد با اندیکاتور نویسی شروع کرده و با طی مراحل به اینجا رسیده است ، به جان وزیز کشور این عین حقیقت است !

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا