خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شرط بی حجابی برای مجریان بی بی سی فارسی؟

بی بی سی فارسی در حالی یادداشتی را با عنوان «حجاب اجباری و ترویج خشونت علیه زنان» به مناسبت روز جهانی منع خشونت علیه زنان منتشر کرده است که هیچ مجری و خبرنگار باحجابی در این شبکه دیده نمی‌شوند.

به گزارش انصاف نیوز، در یادداشت بی بی سی تاکید شده است: «طبق این تعریف اعمال اجبار و ایجاد محرومیت خودسرانه از آزادی برای زنان، چه در عرصه عمومی اتفاق بیفتد،‌ چه در عرصه خصوصی، جزو تعریف «خشونت علیه زنان» می‌گنجد».

خبرگزاری ایمنا در سال 91 در مطلبی با عنوان «چرا مجریان بی بی سی فارسی حجاب ندارند؟»، گزارش داد: «مجری برنامه دیدبان بی بی سی فارسی در وبلاگ خود به موضوع نوع پوشش مجریان بی بی سی اشاره کرد؛ موضوعی که محور بحث این هفته برنامه دیدبان بوده است. قاضی زاده نوشت: تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر قرار باشد هر روز مقابل میلیونها نفر صحبت کنید، انتخاب لباس، چقدر کار سختی می‌شود؟ به خصوص اگر برای انتخاب این لباس علاوه بر زیبایی و اینکه به شما بیاید، بسیاری مسائل دیگر را هم باید در نظر بگیرید. در تلویزیون فارسی بی بی سی، مجری ها و گزارشگران، کلا همه کسانی که مقابل دوربین هستند، چه معیارهایی برای انتخاب لباس و زیور آلات دارند، اصولا چه معیارهای هست برای ظاهر آنها؟ هر روز ایمیل هایی به بی بی سی فارسی می رسد که درباره پوشش و ظاهر مجری ها و گزارشگران ماست. بعضی از آنها تعریف و تمجید و بعضی دیگر انتقاد، بهتر است بی تعارف بگوییم که بیشتر این پیام ها درباره خانم های گزارشگر و مجری است تا آقایان. طبیعی هم هست چون آقایان در انتخاب لباس، چندان دستشان باز نیست. بیشتر کت شلوار می‌پوشند و تنها رنگ کراوات را عوض می‌کنند. اما در مورد خانم‌ها، این ایمیل‌ها مسائل مختلفی را در بر می‌گیرد، مثلا آرایش موی آنها، به خصوص اگر بعضی از مجری ها به طور همزمان موهایشان را کوتاه کنند برای بعضی این شائبه را پیش می‌آورد که بخشنامه‌ای درکار بوده است! …»

لورین جکسون، مسوول کارگردانان در بی بی سی عربی و فارسی در برنامه‌ی دیدبان درباره‌ی این موضوع پاسخ‌هایی داد از جمله گفت:

«در مورد حجاب، بی بی سی محدودیت ندارد و هر مجری که بخواهد می تواند حجاب داشته باشد. در بخش عربی بی بی سی بعضی از مجری ها و گزارشگران، با حجاب هستند؛ اما در میان همکاران ما در بخش فارسی کسی چنین خواسته‌ای نداشته است».

تا امروز هیچ کدام از مجریان و گزارشگران بی بی سی فارسی باحجاب نبوده‌اند در حالی که بخشی از جامعه‌ی ایران محجبه هستند و بخشی آن حجاب ندارند.

آیا تاکنون هیچ مجری یا گزارشگر محجبه‌ای علاقه‌مند به کار در بی بی سی فارسی نبوده یا به کار گرفته نشده است؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا