خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تعطیلی شنبه‌ها به‌جای پنجشنبه‌ها به کجا رسید؟

سایت خبرآنلاین نوشت:

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز درمورد مصوبه تعطیلی روزهای شنبه به جای پنجشنبه توضیح داد.

ولی اسماعیلی گفت: ما در کمیسیون مصوب کردیم که جمعه و شنبه به جای پنجشنبه ها به عنوان روز تعطیل باشد. همانطور که طرح تعطیلی شنبه ها به جای پنج شنبه در دستور کار روز ۶ شهریور کمیسیون بود و تصویب شد، احتمال دارد که به زودی به صحن علنی مجلس بیاید.

وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع و مطالبه نمایندگان، درخواستی با امضای ۱۱۰ نماینده به هیات رئیسه داده شده است تا این لایحه با اولویت در دستور کار مجلس قرار گیرد. همانطور که طرح تعطیلی شنبه ها به جای پنج شنبه در دستور کار روز ۶ شهریور کمیسیون بود و تصویب شد، احتمال دارد که به زودی به صحن علنی مجلس بیاید.ما در کمیسیون مصوب کردیم که جمعه و شنبه به جای پنجشنبه ها به عنوان روز تعطیل باشد. یعنی درواقع شنبه‌ها تعطیل شود. البته نمایندگان مجلس پیشنهادات دیگری در این باره مطرح کرده اند که باید بررسی شود.

اسماعیلی ادامه داد: اگر این مصوبه در صحن رای بیاورد ممکن است با توجه به موافقت تعداد زیادی از نمایندگان برای سال آینده اجرایی شود. بنابراین پیش بینی می کنیم از آنجاکه یکبار این مصوبه رای بالایی آورد، تصویب شود و از سال ۱۴۰۳ اجرایی گردد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین به تشریح مصوبه این کمیسیون برای تغییر در ساعت کار کارکنان اداری منطبق بر لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری ‍پرداخت و گفت: دولت در لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری آورده بود که ساعت کاری هفتگی کارکنان دولت از ۴۴ ساعت به ۴۲.۵ ساعت کاهش پیدا کند. کمیسیون اجتماعی این موضوع را اصلاح کرد بدین گونه که ساعت کار هفتگی ۴۰ ساعت شود.

اسماعیلی توضیح داد: شرایط هم بدین گونه است که دولت نمی‌تواند بیش از پنج روز در هفته را به عنوان روز کاری در نظر گیرد. لذا پنج روز در هفته به عنوان روز کاری و هر روز هشت ساعت تعیین می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی در پایان بیان کرد: اینکه ساعت شروع و پایان کار چطور باشد در اختیار دولت است و تنها باید هشت ساعت کار در روز رعایت شود. مثلا دولت می‌تواند در استان‌های گرمسیر ساعت کاری را زودتر شروع کرده و در استان‌های سردسیر ساعت کاری را دیرتر آغاز کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

یک پیام

  1. مهم نیست که تعطیلی پنج شنبه باشدیاشنبه مهم
    این است که آیا قاتل یاقاتلان قتلهای سریالی زنان در خزانه ومیدان آزادی دستگیر شدندیاهنوزخبری نیست. لطفا اطلاع رسانی کنیدتابدانند‌ جرم بدون جزا نمی ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا