خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عطریانفر: استیضاح ظریف قطعا شکست می‌خورد

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران معتقد است: اگر استیضاح ظریف عملیاتی و در صحن مجلس مطرح شود، «قطعا و مسلما شکست می خورد» و ظریف با قدرت و اقتدار بیشتری به کار خود ادامه می دهد.

«محمد عطریانفر» در گفت وگو با ایرنا به شیوه استیضاح وزیر امور خارجه از سوی برخی از نمایندگان اشاره کرد و افزود: به اعتبار نظام حقوقی ماهیت سوال استیضاح کنندگان تناسبی با تکالیف قانونی آنها ندارد.

وی تصریح کرد: استیضاح به مفهوم حقوقی به معنای «طلب توضیح» از وزیری است که از مجلس رای اعتماد گرفته است. نمایندگان در چهارچوب تکالیفی که قانونگذار در اختیار آنها قرار داده، می توانند نسبت به عملکرد وزرا خواستار توضیح شوند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران ادامه داد: ظریف همچون صدها صاحب نظر سیاسی در گفت وگوی تلویزیونی درمورد مسائل کشور اظهار نظری کرد. «حضرات نمایندگان» در چهارچوب تکالیف قانونی فقط می توانند درباره موفقیت یا احتمال ناکارآمدی دفاتر نمایندگی ایران در کشورهای مختلف یا دیپلماسی سوال کنند.

عطریانفر تاکید کرد: اگر استیضاح عملیاتی و در صحن مجلس مطرح شود، «قطعا و مسلما شکست می خورد» و ظریف با قدرت و اقتدار بیشتری به کار خود ادامه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: اثبات وجود پولشویی در کشور موردی نیست که نمایندگان برای آن خواستار ارائه سند از وزیر امور خارجه باشند. بخش مهمی از اقدامات دستگاه قضایی در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی مربوط به پولشویی در کشور است.

این فعال سیاسی همچنین اظهار داشت: منابع درآمدی برخی افراد که ناشی تخلفات مالی در اقتصاد سالم است توسط دستگاه قضایی رسیدگی می شود و در این خصوص چنین ماموریتی برعهده نمایندگان مجلس نیست.

عطریانفر یادآور شد: اگر اجماعی بر وزیر امور خارجه به عنوان خط مقدم دیپلماسی ایران در بحران های سیاسی و شرایط ناپایدار بین الملل اجماعی وجود داشته باشد، وی در گفت و گوها و مناسبات دیپلماتیک موفق می شود. هرچند دنیا مناسبات داخلی ما را رصد می کند و سوال شماری از نمایندگان جریانی خاص تاثیر چندانی در موقعیت جهانی ظریف نخواهد داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا