خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیام “بسیار مهم و جدی” مکرون به بن سلمان درباره‌ی قتل خاشقچی و جنگ یمن

طبق اعلام کاخ الیزه رئیس جمهوری فرانسه، در دیدار کوتاهی با محمد بن سلمان -ولیعهد عربستان- در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین “پیام جدی و بسیار مهم” را درباره قتل جمال خاشقچی و جنگ یمن به وی داد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از شبکه روسیا الیوم، کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در دیدار کوتاهی که با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در آرژانتین داشت، پیام بسیار مهم و جدی را به وی درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی و بحران یمن منتقل کرد.

ماکرون در دیدارش با بن سلمان بر پا فشاری اروپایی‌ها برای مشارکت کارشناسان بین‌المللی در تحقیقات در خصوص خاشقجی تاکید کرد.

بر اساس ویدیویی که روزنامه‌های ریاض، سبق و برخی دیگر از رسانه‌های سعودی منتشر کرده‌اند، بن سلمان و ماکرون گفت‌وگوی چند دقیقه‌ای در حاشیه نشست ۲۰ داشتند.

محمد بن سلمان - امانوئل مکرون

در این ویدیو ماکرون در حالی که لبخند می‌زند و جدی است، چشم در چشم محمد بن سلمان دوخته است و از وی انتقاد می‌کند. محمد بن سلمان نیز با سر تکان دادن اظهارات ماکرون را تایید کرده و در برخی از اوقات نیز لبخندی بر لب او دیده می‌شود.

کاخ الیزه در واکنش به این ویدیو اعلام کرد: نوعی تناقض میان چهره محمد بن سلمان که لبخندی بر لب دارد که نگرانی‌اش را پشت آن پنهان کرده، و چهره جدی ماکرون که قصد دارد پیام‌های بسیار مهمی را منتقل کند، وجود دارد.

در این ویدیو محمد بن سلمان و ماکرون با صدای بسیار پایینی صحبت می‌کنند و در این ویدیو شنیده می‌شود که محمد بن سلمان می‌گوید، نگران نباش اما ماکرون می‌گوید: اما من نگرانم.

ماکرون به محمد بن سلمان می‌گوید: تو هیچ وقت به حرف‌های من گوش نکردی! محمد بن سلمان جواب می‌دهد و می‌گوید: من همشه گوش داده‌ام.

در پایان این دیدار نیز صدای ماکرون شنیده می‌شود که می‌گوید: من مردی هستم که به حرف‌هایش احترام گذاشته می‌شود.

در بیانیه کاخ الیزه آمده است که از زمان قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول، این اولین باری است که ماکرون با محمد بن سلمان دیدار می‌کند.

همچنین وزارت امور خارجه عربستان در صفحه خود در توییتر تصاویری از دیدار محمد بن سلمان با ماکرون و برخی کشورهای عضو گروه ۲۰ منتشر کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا