خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ “تنها دلیل” لغو نشست با پوتین را مسئله اوکراین اعلام کرد

دونالد ترامپ -رییس جمهور آمریکا – اعلام کرد، اقدامات اخیر نظامی روسیه علیه اوکراین تنها دلیل تصمیم وی برای لغو نشست برنامه‌ریزی شده با رییس جمهور روسیه در نشست گروه 20 است.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران این مساله را که این نشست به خاطر تحولات در تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا لغو شده، کم اهمیت جلوه داد.

ترامپ در جریان دیدار با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن با اشاره به مصادره کشتی‌ها و پرسنل نیروی دریایی اوکراین توسط روسیه در چند روز اخیر گفت: ما از آنچه که رخ داد راضی و خوشحال نیستیم و اصلا این مساله را دوست نداشتیم، به همین خاطر آنچه که درخصوص این کشتی‌ها و ملوان‌هایش رخ داد تنها دلیل من برای لغو دیدار با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز نشست برنامه‌ریزی شده ترامپ با پوتین یکی از پیش‌بینی‌ شده‌ترین رویدادها در آستانه برگزاری نشست گروه 20 در آرژانتین بود که روز جمعه آغاز شد، اما ترامپ به طور ناگهانی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که حاضر به دیدار با همتای روسی خود نیست.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کرده بود که این تصمیم در هواپیمای رییس جمهور در مسیر سفر به آرژانتین برای شرکت در نشست گروه 20 و پس از مذاکرات ترامپ با تیم امنیت ملی‌اش در خصوص وضعیت اوکراین اتخاذ شد.

این در حالی است که برخی‌ها در واشنگتن معتقدند ترامپ احتمالا پس از آنکه مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق‌اش به دروغ به کنگره درباره برنامه‌های سال 2016 میلادی برای ساخت برج ترامپ در مسکو گناهکار شناخته شد، تصمیم گرفت تا دیدار با پوتین را لغو کند.

اعترافات کوهن به اتهاماتی دامن زد درخصوص این‌که ترامپ در حالی که به عنوان کاندید انتخابات ریاست جمهوری فعالیت می‌کرد تلاش کرد تا توافقات تجاری با یکی از قدرت‌های خارجی “متخاصم” ببندد که متهم به دخالت در انتخابات بود. مولر در حال انجام تحقیقات در این خصوص است که آیا کمپین ترامپ برای رسیدن به ریاست جمهوری با کرملین تبانی کرده است یا خیر.

پروژه ساخت برج ترامپ که هرگز تکمیل نشد ظاهرا قرار بود شامل یک پنت هاوس 50 میلیون دلاری باشد که به پوتین تقدیم می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا