خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مرگ بوش پدر در ۹۴سالگی

اسکای نیوز در خبری فوری از مرگ جورج بوش پدر خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز عربی، جورج بوش پدر بعد از مدت‌ها بیماری روز جمعه در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

جورج هربرت واکر بوش، چهل و یکمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا از حزب جمهوری‌خواه بین سال‌های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۳ بود. بوش اول در دوران زمامداری ریگان در سمت معاون او مشغول به فعالیت بود. او در طول سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۳ در زمان ریاست جمهوری ریچارد نیکسون سفیر ایالات متحده در سازمان ملل و مدیر سازمان سیا در سال‌های ۱۹۷۶ و ۱۹۷۷ بود و قبل از آن در سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۶ میلادی سفیر ایالات متحده در جمهوری خلق چین بود.

او در سال ۱۹۹۲ انتخابات را به بیل کلینتون واگذار کرد. جورج هربرت واکر بوش در سن ۹۴ سالگی پیرترین رئیس‌جمهوری و معاون رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا بود که درگذشت. او در تاریخ ایالات متحده آمریکا بیش از همه رؤسای جمهوری این کشور عمر کرده‌ بود.

باربارا، همسر بوش پدر هم ماه آوریل امسال درگذشت.

خبر مرگ بوش را پسرش جورج بوش، حوالی نیمه شب روز جمعه (۳۰ نوامبر) اعلام کرد. بوش پدر آوریل امسال به علت عفونت در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده بود.

سیاست خارجی، مشخصه بارز دوران ریاست‌جمهوری بوش پدر بود؛ آن هم در دوره‌ای که کمونیسم در اروپای شرقی در حال فروپاشی بود و با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا به عنوان تنها ابرقدرت جهان باقی می‌ماند.

بوش در سال ۱۹۹۰ یک ائتلاف بین المللی برای پایان اشغال کویت توسط حکومت صدام تشکیل داد.

جورج بوش پدر اما در انتخابات برای دور دوم ریاست‌جمهوری، به دلیل نادیده گرفتن امور داخلی، مورد انتقاد قرار گرفت و انتخابات را به بیل کلینتون، رقیب جوان‌تر خود واگذار کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا