خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دلواپسان به حمایت آیت‌الله مکارم از ظریف توجه کنند

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا در سرمقاله روزنامه اعتماد با اشاره به حمایت آیت‌الله مکارم شیرازی از وزیر خارجه نوشت:

“تجربه نشان می‌دهد دلواپسان و تندروها به حرف کسی گوش نمی‌دهند و آنچنان که پیش از این نیز دیده‌ایم تندروها حتی در مقابل فرمایشات مقام معظم رهبری هم تغییری در مواضع خود نشان نمی‌دهند. آنها تلاش می‌کنند هر طور که می‌شود به دولت ضربه بزنند و در این مسیر قطعا به مصالح ملی هم ضربه خواهند زد. متاسفانه این گروه به مصلحت‌اندیشی بزرگانی از جمله آیت‌الله مکارم شیرازی هم توجهی نخواهند کرد. باید گفت آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع روشنفکر، آگاه و محیط به مسائل سیاسی کشور است. همچنین باید گفت ایشان در بین مراجع معظم بیشترین انتقاد را به عملکرد دولت و سایر مراکز تصمیم گیری داشته‌اند. به همین دلیل می‌توان گفت دفاع ایشان از موضعی کاملا آگاهانه صورت گرفته و ایشان به این نتیجه رسیده‌اند که استیضاح آقای ظریف در شرایط فعلی به نفع جمهوری اسلامی ایران نیست.

در حالی که کشور ما در برابر تحریم‌های جدی قرار گرفته و یکی از ارکانی که می‌تواند در مقابل تحریم‌ها اقدامات موثر انجام دهد و با سایر کشورهای جهان مذاکره کند، وزارت خارجه و شخص وزیر یعنی آقای محمدجواد ظریف است، در چنین شرایطی چطور می‌توان از منافع ملی و استیضاح به صورت همزمان صحبت کرد.

می‌توان این طور استنباط کرد که رفتار کسانی که می‌خواهند وزیر خارجه را استیضاح کنند همسو با منافع دشمنان است و در حالی که شاهد هستیم دشمنان با تمرکز بر اقدامات آقای ظریف و وزارت خارجه سعی در اعمال فشار به کشور دارد برخی نیروهای داخلی نیز دست به این اقدامات می‌زنند. در نتیجه به نظر می‌رسد آیت الله مکارم شیرازی هم به این مسئله توجه کرده‌اند و خواسته‌اند جناح تندروی مجلس را بر حذر دارند تا تبدیل به عوامل آمریکا و اسرائیل نشوند. امیدوارم توصیه آقای مکارم شیرازی در آقایان تاثیرگذار باشد.

البته شایان ذکر است که همیشه مراجع اعزام تقلید از کلیات نظام دفاع می‌کنند و به همین صورت هم از کلیات دولت همیشه حمایت کرده‌اند. اتفاقا ایشان هر زمان که لازم بدانند بی‌پرده از ارکان دولت و سایر قوا هم انتقاد کرده‌اند تا کارها اصلاح شود. از جمله بارها دیده‌ایم آیت‌الله مکارم شیرازی نسبت به قوه قضائیه یا دولت و مجلس انتقادات بعضا تندی داشته‌اند. وقتی این مراجع با این پیشینه انتقاد از دولت وارد حمایت از بخش خاصی از دولت می‌شوند به این معناست که شرایط به گونه‌ای شده که باید از دولت حمایت کرد و الان زمان خوبی برای استیضاح و انتقاد نیست.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا