خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت کیوان صمیمی از زندگی روزمره در بند ۸ اوین

کیوان صمیمی، فعال سیاسی ملی-مذهبی و سردبیر نشریه‌ی ایران فذدا که در زندان اوین هست در روزنامه‌ی آسیا نوشت:

امروز به اتفاق سینا ظهیری گفتگویی با رئیس زندان اوین توی دفترش داشتیم. اولش افسر نگهبان گفتش که دفتر رئیس فقط به شما وقت داده ولی من بهش گفتم می‌خوام با ظهیری برم، پس من از ملاقات منصرف میشم. بعدش نگهبان به آقای مهدی رئیس زندان زنگ زد و او پذیرفت که هر دو بریم.

رفتیم و درخواستمون این بود که روزنامه‌های دارای مجوز ارشاد رو داشته باشیم. بعد از گفتگو و استناد به آئین نامه‌ی سازمان زندانها، ایشون پذیرفت ولی گفت باید از مدیر کل سازمان هم اجازه بگیریم.

از این جهت اصرار داشتم با سینا برم، چون که او به عنوان مسئول فعالیت‌های فرهنگی بند انتخاب شده. در واقع ما اینجا مجمع امور صنفیِ زندانیان راه انداختیم که هر ماه جلسه داریم و همه‌ی بچه ها اعم از سیاسی، عقیدتی، مالی و اتباع خارجی میتونن توش شرکت کنن. هر فصل هم انتخابات برگزار می‌کنیم که زندانیان، ۵ نفر از میان کاندیداها تحت عنوان هیئت اجرایی مجمع انتخاب می‌کنند. هیئت هم سه گروه فرهنگی، پشتیبانی و ورزشی تشکیل داده که این گونه امور همبندیان رو سامان میدن.

این توضیح را هم بدم که حدود ۳۰ نفر از اتباع کشورهای هند، پاکستان، بنگلادش، آذربایجان، عراق، مراکش، تانزانیا، نیجریه، کنگو، توگو، کامرون، کلمبیا، بولیوی، سوئد و هلند داریم که اکثراً از طبقه‌ی پایین جامعه هستند و جُرم‌هاشون مواد مخدر، دزدی و ورود غیر مجاز و امثالهمِ.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا