خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیام شهردار تهران به پنجمین اجلاس مجمع شهرداران آسیایی

شهردار تهران به مناسبت افتتاحیه پنجمین اجلاس مجمع شهرداران آسیایی پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، متن پیام پیروز حناچی، شهردار تهران به مناسبت افتتاحیه پنجمین اجلاس مجمع شهرداران آسیایی که توسط سکینه اشرفی، معاون شهردار قرائت شد، به شرح زیر است:

«سرکار خانم فاطمه شاهین، شهردار محترم غازی‌آنتپ

شهرداران محترم

همکاران عزیز

خانم ها و آقایان

برای من مایه افتخار و سربلندی است که امروز به نیابت از جناب آقای دکتر پیروز حناچی، شهردار کاردان تهران، در جمع شما همکاران خوبم از شهرهای آسیایی هستم و پیام ایشان را خدمتتان می­‌خوانم:

‌خوشحالم از اینکه شهر تهران در شکل گیری و تداوم فعالیت های مجمع شهرداران آسیایی نقش منحصر به فردی داشته است. به نوبه خودم از همکاران خوبم در مجمع شهرداران آسیایی به ویژه شهرداران محترم استانبول، بانکوک، هایکو و غازی‌آنتپ و دبیرکل محترم به واسطه زحمات میزبانی و برگزاری اجلاس های دوم تا پنجم و نیز حمایت های بی‌دریغ آنان از ایده همگرایی و همکاری شهرداران و شهرهای آسیایی، تشکر و قدردانی می‌کنم.

آسیا پهناورترین، پرجمعیت‌ترین، کهن‌ترین و متنوع‌ترین قاره جهان است و در حوزه‌های راهبردی طبیعی، تاریخی، تمدنی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، علم و فناوری دارای تنوع و جایگاه ویژه‌ای است. در این بخش از جهان که سرنوشت مشترک ما آسیایی ها بر روی آن رقم می خورد، تنوع اقلیم، جغرافیا، اقوام، ادیان و مذاهب، زبان ها، فرهنگ ها و شیوه های زیست در حد اعلای خود است که با خود فرصت‌های بی شماری را به همراه دارد. آسیای امروز در تولید منابع، فعالیت ها و محصولات اقتصادی، به عنوان نیروی پیش‌برنده جهان عمل می کند.

مجمع شهرداران آسیایی که با ایده نوآورانه مدیریت شهری تهران و با حمایت و همراهی جمع کثیری از شهرداران و مدیران شهری آسیایی در سال ۲۰۰۸ در تهران شکل گرفته است، با آرمان آسیا برای شهروندان، همگرایی برای زندگی بهتر، یک شبکه همکاری فنی و تخصصی بین شهرها، شهروندان، شهرداران، مدیران و متخصصان شهری آسیایی است که برای ارتقای همگرایی و انسجام بیشتر شهرها و شهروندان آسیایی و ساختن شهرهایی بهتر و زندگی باکیفیت‌تر برای شهروندان تلاش می کند.

این مجمع هم‌اکنون فرصتی را فراهم ساخته است که مدیران و اندیشمندان شهری آسیایی با همتایان خود در شهر زیبای غازی‌آنتپ به تعامل و تبادل رویکردها، اندیشه ها، دانش و تجارب مدیریت شهری بپردازند. در حقیقت شهرهای آسیایی به جهت موقعیت جغرافیایی شان در طول تاریخ همواره در کانون تعاملات اقتصادی، علمی و فرهنگی و جریان های مبادله‌ای جهانی قرار داشته اند و از دوران تمدن های باستان تاکنون، به مثابه گره‌ها و حلقه‌های پیوند دهنده تعاملات تمدنی و دستاوردهای بشری، تجارب ارزنده فرهنگ، تمدن، اقتصاد وشیوه‌های زیست را متواضعانه در اختیار همدیگر قرار داده اند و از یکدیگر درس‌ها آموخته اند.

شهرداران محترم

ما نیز لازم است تلاش هایمان را بیش از هر زمان دیگر، به تامین نیازها و انتظارات حیاتی شهروندان متمرکز کنیم. تردیدی ندارم که ایفای مسئولیت مشترک شهرداران و مدیران شهری و محلی که مهم‌ترین آن تدارک و تجهیز هوشمندانه و تاب‌آورانه شهرها و نظام های مدیریت آنها برای تأمین خواسته های شهروندان است، بیش از هر زمان دیگری به دوری از تنش و منازعه و زمینه‌سازی برای گفت‌وگو و تبادل تجارب و اندیشه‌ها بستگی دارد.

مسئولیت ما مدیران شهری و محلی بیش از هر زمان دیگری در تاریخ، در حال افزایش است. ما با همکاری هم و البته با حمایت دولت‌های مرکزی و ملی، می‌توانیم به رفع ناعدالتی‌ها و نابسامانی‌ها در شهرهایمان کمک کنیم. ما مدیران شهری در ده سال گذشته، مسیری طولانی را برای همکاری و همگرایی پیموده‌­ایم و امروز باید صبورتر و شجاع‌­تر از هر زمان دیگری به شیوه‌­ای نوآورانه و هوشمندانه در ایجاد شهرهای ایمن و زیست­پذیر و جوامعی تاب‌­آور، مسئولیت­‌پذیر و مشارکت­‌جو با دیدگاهی توانمندساز و امیدآفرین قدم برداریم.

در این مسیر باید تجربیات مشترک خود را پاس بداریم و از تفاوت‌هایمان به عنوان نقطه قوت بهره بگیریم. این مسیر در جامعه­‌ای با حضور قومیت­‌های مختلف و با حضور متکثرتر زنان هموار شده و فضای مدیریتی را نیز متعادل­‌تر مدیریت می‌­کند.

دوستان گرامی

مدیریت کلان‌شهر تهران با تکیه بر عناصر و مولفه‌های قوی فرهنگی و اجتماعی و مبتنی بر شرایط بومی و محلی خود، تجارب خوبی در مسیر زیست‌پذیری و ارتقای شاخص های کیفیت زندگی شهروندان به دست آورده که آن‌ها را صمیمانه و فروتنانه در اختیار شهرهای عضو این شبکه در چارچوب همگرایی و همکاری آسیایی قرار می دهد و بسیار علاقه مند است از تجارب و دستاوردهای سازنده شهرهای آسیایی بهره‌برداری کند.

بار دیگر ضمن ابراز خوشحالی از اینکه در کنار هم هستیم و با هم برای آرمان والای شهرهای بهتر و زندگی بهتر تلاش می کنیم، برای همه شما و شهروندان خوب شهرهایتان، سلامتی، رفاه و پیشرفت آرزو می کنم.

در پناه خدا، شاد وسربلند باشید.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا