خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش ایران به اظهارات مسوولان آمریکایی درباره‌ی “آزمایش موشکی”

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که آزمایش موشکی ایران را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت دانست، اظهار داشت: برنامه موشکی ایران ماهیت دفاعی دارد و بر اساس نیازهای کشور طراحی می شود.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: هیچ قطعنامه ای در شورای امنیت برنامه موشکی و یا آزمایش‌های موشکی ایران را ممنوع نکرده است.

قاسمی خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا افزود: جالب و البته مضحک آنجاست به قطعنامه ای استناد می کنید که با خروج یک‌جانبه و غیر قانونی‌تان از برجام نه تنها خود آن را نقض کرده‌اید بلکه دیگران را هم به نقض آن تشویق و یا حتی اگر آن را اجرا کنند تهدید به تنبیه شدن و تحریم می‌کنید.


مایک پمپئو در پیامی توییتری آزمایش موشکی ایران را محکوم و آن را مغایر قطعنامه 2231 عنوان کرده است.

به نقل از رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پی رویکردهای بدخواهانه کشورش، مدعی شد که آزمایش موشک‌های میان‌برد ایران که توانایی حمل چندین کلاهک موشکی منفجره را دارند تخطی از توافق بین‌المللی هسته‌ای تهران می‌باشد و  آن را محکوم کرد.

در میان تنش‌های میان واشنگتن و تهران در زمینه موشک‌های بالستیک، پمپئو در پیامی توییتری هشدار داده است که ایران در حال افزایش «آزمایش و تکثیر» موشک‌هایش بوده و از جمهوری اسلامی ایران خواست «این اقدامات را متوقف کند».

پمپئو در ادامه این اظهارات ادعایی خود به جزئیاتی در مورد آخرین آزمایش موشکی ایران اشاره کرد.

او در پیام توییتری خود مدعی شد که  ایران به تازگی موشک‌های میان‌بردی را مورد آزمایش قرار داده است که قابلیت حمل چندین کلاهک موشکی منفجره را دارند.

وی سپس بر ادعای خود افزود: این آزمایش از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تخطی کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا سپس در ادامه این اظهارات با در نظر گرفتن امضای توافق هسته‌ای بین‌المللی  که توسط شورای امنیت به امضا رسیده است، گفت: ما این اقدام را محکوم می‌کنیم»

جان بولتون، در پیامی توییتری با طرح این ادعا که ایران به تازگی موشک‌های بالستیک میان‌بردی  را که قادر به رسیدن به اسرائیل و اروپا هستند را مورد آزمایش قرار داده است، گفت: این «اقدام تحریک‌آمیز» غیر قابل تحمل است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا