خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قانون منع به کارگیری بازنشستگان برای “رفع دغدغه‌های رهبری” مجددا بررسی می‌شود

سیدفرید موسوی، رییس فراکسیون جوانان مجلس با اشاره به اظهارات اخیر رهبری در مورد قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: برای رفع دغدغه‌های رهبری معظم، با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس موضوع را بررسی خواهیم کرد تا شاخص‌ها و معیارهای مناسب برای تشخیص مدیران بازنشسته فاقد جایگزین و همچنین مدت و نحوه همکاری با ایشان بعد از بازنشستگی استخراج و مبنای عمل قرار گیرد.

موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب افزود: قانون منع بکارگیری بازنشستگان همانطور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند یکی از قوانین مترقی کشور است که حسب نیاز امروز کشور و با هدف تسهیل گردش مدیریتی تدوین و تصویب شده است و دستگاه‌های مختلف ملزم به رعایت آن هستند و خواهند بود.

نماینده مردم تهران ادامه داد: از ابتدای طرح این قانون، مقام معظم رهبری نگاه حمایتی به آن داشتند و حتی بند مربوط به «اجازات خاصه رهبری» با نظر ایشان از قانون حذف شد، اما متاسفانه شاهد بودیم که برخی مشمولین این قانون، با تمسک به بخشهایی از قانون اساسی، مراجعات متعددی به مقام معظم رهبری داشته و درخواست مستثنی شدن از این قانون را مطرح نمودند و این روند تا جایی پیش رفت که معظم‌له در حاشیه درس خارج درخصوص این روند و برای اصلاح آن تذکر دادند.

موسوی ادامه داد: برای اصلاح این رویه و رفع دغدغه‌های رهبری معظم، با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس موضوع را بررسی خواهیم کرد تا شاخص‌ها و معیارهای مناسب برای تشخیص مدیران بازنشسته فاقد جایگزین و همچنین مدت و نحوه همکاری با ایشان بعد از بازنشستگی استخراج و مبنای عمل قرار گیرد.

سیدفرید موسوی همچنین گفت: سعی خواهیم کرد در این فرایند تخصصی ضمن رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌ها و تعیین شاخص‌ها و معیارهای مدیران فاقد جایگزین، مانع تسری آن به کلیت طرح شده و از هرگونه سوءبرداشت و سوءاستفاده جلوگیری شود.

وی در پایان اضافه کرد: مقام معظم رهبری با حمایت خود از قانون منع بکارگیری بازنشستگان ما را از درستی این قانون و استمرار این مسیر مطمئن کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا