خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چهار نکته از استعفای اسماعیلیون

اجلال قوامی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

شورای همبستگی برای آزادی و دموکراسی به سه ماه نرسیده؛  یکی از اعضایش حامد اسماعیلیون از آن خارج شد. او برخوردهای غیر دموکراتیک خارج از شورای همبستگی را دلیل این استعفا عنوان کرد:

یکم: از همان ابتدای شورای همبستگی پر واضح بود که این ترکیب نمی تواند دوام بیاورد، مشخص بود که سایر شخصیت های شورا زیر نام و سایه فرزند شاه سابق قرار می گیرند و حرف اول و آخر را او می زند.

دوم: در این دو ماه که از عمر شورای همبستگی می گذرد؛ سایر افراد تشکیل دهنده آن به ویژه عبدالله مهتدی و حامد اسماعیلیون از سوی حامیان رضا پهلوی به شدت تخریب شدند.هر چند حضور این دو فعال سیاسی در این شورا از همان آغاز واکتش های زیادی را به دنبال داشت.

سوم: عمر دو ماهه شورا تا این جای کار نشان داد که جریان حامی فرزند شاه سابق باوری به تکثر و قبول دیگری ندارد تا آنجا با شماست که فقط سربازباشید.هتاکی ها و توهین و تخریب ها علیه دیگر جریان ها ی سیاسی موید این ادعاست.

چهارم: و اما نکته آخر باید از این ائتلاف ها و شوراهایی که آنی تشکیل می شوند و مبنای منطقی و عقلایی ندارند درس گرفته شود تا اعتبار و سرمایه های اجتماعی و سیاسی قربانی قدرت خواهی یک جریان خاص نشود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام ، آبانماه ماه سال قبل روزنامه نگار خوش نام جناب زید آبادی توصیه ای به این برادر اسماعیلیان داشت : . . . . . .که با این حجم از خشم و کینه‌ای که به “حق” به دل گرفته، وارد سیاست نشود. سیاست در فارسی به معنای تربیت کردن اسب وحشی و در نزد یونانیان نیز تدبیر منزل در سطح کلان آن بوده است. از این رو سیاست عرصۀ فرو نشاندن خشم و انتقام‌گیری نیست. سرنوشت عموم در آنجا تعیین می‌شود و از همین رو، به کنشی کاملاً حساب‌شده و خالی از هر نوع بغض و خشم و کینه و انتقام‌جویی نیاز دارد.

    در اینجا همیشه به دوستانم توصیه کرده‌ام که از روی خشم کنش سیاسی انجام ندهند زیرا تبعاتش دامن بسیاری را می‌گیرد و ما نسبت به سرنوشت آن “بسیار” مسئولیم و باید پاسخی روشن و اقناع کننده برای آسیب‌های ناشی از رفتارمان برای آنها داشته باشیم. . . . . . . که عکس العملش شد فحش و بد و بیراه به جناب زید آبدی که جای تاسف داشت و متاسفانه از جانب آقای اسماعیلیان نیز تائیدیه ای در برنداشت و حالا بعد از قریب 5 ماه به همان نکات آن فرزانه ایشان رسیده اند ! باشد تا جوانان قدری به توصیه کسانی که در راه سیاست با صداقت راهی طی نموده اند گوشه چشمی داشته باشند

    14
    5
  2. شورای مورد نظر چیزی به غیر از برجسته کردن عده ای از سلبریتی ها و ترکیب و اقتباسی ساده لوحانه و خام اندیشانه از ترکیب سیاست و هالیوود و تعویض سیاست ورزی با آرتیست بازی و چهره پردازی های ویدیویی-تلویزیونی است که به طور مشخص حول بزرگنمایی و تصویر سازی کاذب از قابلیت ها و توانایی های شاهزاده رضا پهلوی تمرکز داشته و به نوعی و تا این لحظه نقش اعضای رهبری و موسسان را به سخنگویان رسمی و غیر رسمی وی با استفاده از ارعاب و اهانت تقلیل داده است. هیچ جای تعجبی ندارد که افرادی که با نیت اتحاد و همبستگی و چه بسا دموکراسی خواهی به این شورا پیوسته بودند خیلی سریع راه خود را از این نمایش بی محتوا و صرفا تلویزیونی که جنبش زن زندگی آزادی را ملعبه دغل بازی و منفعت طلبی شخصی-گروهی قرار داده و دندان های خود را برای پول های بلوکه شده ایران تیز کرده است جدا کنند. کنشگری سیاسی ایرانیان خارج از کشور قدمتی به درازای تاریخ آزادیخواهی و دموکراسی و عدالت طلبی دارد و در این مسیر پر افت و خیز تجربیات تلخ و شیرین گرانبهایی کسب کرده و به زودی هم شاهد ابهام زدایی بیشتر و تلاشی دوباره برای پیوند با ریشه های تاریخی خود خواهد داشت و یخ فضای تهدید و ارعاب ایرانیان آزادیخواه توسط رسانه های “فدایت شوم” و گروه های فشار را خواهند شکست.

    3
    2
  3. انصاف نیوز گرامی. اولا شورای همبستگی صرفا شروع کار نمادین برخی چهره های ژورنالیت ، دادخواه و .. باتفاق شاهزاده رضا پهلوی بود که بنظرم جنبه نمادین داشت .اما خروج اسماعیلیون و شاهزاده را نباید جدی گرفت . زیرا این شورا هیچ نقشی در داخل ایران در کم و کیف جنبش مهسا نداشت .ضمن اینکه از این استعفا ها ناراحت هم نیستم .ما هنوز داریم اولین قدمهای اتحاد ملی را بر میداریم .قطعا در آینده شورای دیگری با استراتژی جدی تری ایجاد می شوند .ما در اصل داریم تجربه می کنیم و به ضعف های مان پی می بریم .لذا باتوجه به اعتراضات داخل ایران ، با استفاده از درس های گذشته ، ساختارهای محکمتری پدید می ایند با دوام بیشتر تا سرنگونی فرقه تروریستی حاکم بر ایران

    2
    4
  4. کسانی که دنبال بر گشتن به هر شکل نظم سلطنتی هستند مثل این می مونه که به یک جامعه بگند بعد از چهل سال به عقب برگرد اگه اون جامعه این کار را انجام بده دیگه اساسا جامعه نیست از بیخ یک نوع نابود کردن کامل اون جامعه است خیلی آزار دهنده هستش واقعا وبعدش هم نیاز به سرکوب بخش دیگری از جامعه داره یک عده هم فکر می کنند وقتی ما می گیم اصلاحات دیدیم یعنی اگر الان اصلاحطلبها بیان بگند بیاید براندازی کنیم ما دنبالشون می ریم در حالی که این کار نقض غرض هست چون اصلاح طلبی که خودش ضد براندازی هست ماهیتا و البته اکثر اصلاحطلبها خودشون در انقلاب هم بودند چطور علیه موجودی که خود موجودیت واقعی انقلاب هست می شورند و می خواهند براندازی کنند جمهوری اسلامی حقیقتا همون روح انقلابه نتیجه واقعی شعور و شهود جمعی مردم بود چیزی که واقعا نیاز داریم احزاب با ماهیتهای درست و واقعی ذیل جمهوری اسلامی بدون تلاش برای براندازیه که بتونه انکشاف واقعی را ایجاد کنه چیزی که از همون اول انقلاب احتیاج بود ولی دقیقا به خاطر همون تلاش های براندازانه و جنگ و البته نفوذ و حضور قوی شبکه های ساواک و … عملی نشد.ا گر الان احزاب با ماهیت درست و درک واقعی ساخته نشند حقیقتا آینده خوب نخواهد بود احزابی که ماهیت چپ اسلامی و دموکرات اسلامی و … البته یک حزب می تونه با این ماهیت ها فقهی باشد در نتیجه باید گروهی از روحانیون در راسش باشند برای طرح ریزی کردن همان طور که مثلا شهید بهشتی با نگاه فقاهتی نگاه چپ داشتند و می توانند فقاهتی هم نباشند … در حالا یک مدت بعدحزب سکولار هم می تواند به وجود بیاد اون موقع هست که شورای نگهبان واقعی سیاست ورزی واقعی و پیچیده مجمع تشخیص واقعی و البته شورای خبرگان واقعی به وجود میاد و البته فقه واقعی و پویا و هویت سازی اسلامی درست و متناسب با جامعه به طوری که دیکتاتوری نباشد کنش واقعی اصلاحطلبان امروز از نظر من همینه و اصلاحطلبی از توی خیابان شروع نمیشه اقتصاد دان خوب و قوی کارگردان درست و فرهنگی و … همه باید از احزاب ریشه بگیرند اصلاحطلب واقعی امروز باید برای این تلاش کنه تا ما به فاشیسم پهلوی نرسیم تمام . این که کسانی که خارج از ایرانند چه منافع چه اهداف چه آرزوها چه عقدها و … هم دارند برای من مهم نیست البته اجیر کی هستند با نظارت اصتسوابی اگر احزاب باشند و دلیل رد صلاحیت را بکند مثلا دلیل امنیتی اخلاقی یا فسادهای دیگه باشه موافق هستم ….همچین رفتاری کشور را هم قوی می کند تا مرتب مجبور به دادن امتیاز امنیتی نشود و جایگاه درست نیروی امنیتی که نه اداره کننده مستقیم جامعه است نه فقط یک بادیگارد که قراره امنیت را تامین کنه هردو رادیکالیسم و ااغراق آمیزه را هم تعیین می کند والسلام امیدوارم واقعا این اتفاقات بیافتد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا