خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سالگرد حرکت افتخارآمیز دولت جمهوری اسلامی در دهه‌ی هفتاد

پریروز سالگرد قتل داریوش فروهر و همسرش پروانه اسکندری در سال 1377 بود که چند روز پس از آن دولت سیدمحمد خاتمی به صورت رسمی این جنایت و  چند قتل دیگر را به عنوان قتل های نفرت انگیز توسط بخشی از وزارت اطلاعات افشا کرد؛ اتفاقی که شاید مهمترین رخداد سیاسی آن دولت و مایه‌ی افتخار جمهوری اسلامی در آن سال‌ها بوده است.

به گزارش انصاف نیوز، وزارت اطلاعات دولت اصلاحات در دی ماه آن سال طی اطلاعیه‌ی بی‌سابقه‌ای، دست اندکاران قتل‌های زنجیره ای را از جمله از عوامل زیر مجموعه‌ی خود اما خودسر نامید و اعلام کرد:

«وقوع قتل‌های نفرت‌انگیز اخیر در تهران، نشان از فتنه‌ای دامن‌گیر و تهدیدی برای امنیت ملی داشته‌است. وزارت اطلاعات بنابه وظیفه‌ی قانونی و به دنبال دستورات صریح مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری، کشف و ریشه‌کنی این پدیده‌ی شوم را در اولویت کاری خود قرار داد و با همکاری کمیته‌ی ویژه‌ی تحقیق رئیس‌جمهوری، موفق گردید شبکه‌ی مزبور را شناسایی، دستگیر و تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار دهد و با کمال تأسف، معدودی از همکاران مسئولیت ناشناس، کج‌اندیش و خودسر این وزارت که بی‌شک آلت دست عوامل پنهان قرار گرفته و در جهت مطامع بیگانگان دست به این اعمال جنایتکارانه زده‌اند، در میان آن‌ها وجود دارند. این اعمال جنایتکارانه نه تنها خیانت به سربازان گمنام امام زمان (عج) محسوب می‌شود، بلکه لطمه‌ی بزرگی به اعتبار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد آورده‌است. وزارت اطلاعات ضمن محکوم کردن هر جنایت علیه انسان‌ها و هرگونه تهدید امنیت شهروندان و درک عمیق از ابعاد فراملی این فاجعه، عزم قاطع خود را در ریشه‌کنی عوامل و محرکان خشونت سیاسی و تضمین امنیت اعلام داشته و به امت شریف ایران اطمینان می‌دهد همان‌گونه که در فراز و نشیب‌های انقلاب اسلامی، حافظ امنیت و استقلال کشور و حقوق شهروندان بوده‌است، این‌بار نیز با تمام توان و امکانات خود بقایای باندهای منحرف و قانون‌ستیز را مورد هجوم قرار داده و سایر سرنخ‌های داخلی و خارجی این پرونده‌ی پیچیده را برای دستیابی به دیگر عوامل این فتنه دنبال خواهد کرد».

هر چند پس از مدتی پیگیری و انتشار خبرهایی درباره ی متهمان آن، افکار عمومی از سرانجام این پرونده بی اطلاع ماند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خوب بود که انصاف نیوز در مورد قتل های زنجیره ای و قربانیان آن بیشتر مینوشت ، چون با گذشت ۱۸ سال از آن جریان و کمتر رسانه ای هست که این روزها به این موضوع بپردازد ، برای آگاهی مخاطبین جوانتر میتواند مفید باشد .
    تا جریانهای رادیکال و خود سر وجود دارند ، امکان تکرار چنین اعمالی هم هست ، این مهم بودن موضوع را میرساند و باید یاد آوری و اطلاع رسانی شود و بیدار و هشیار بود .

  2. افتخاری برای جمهوری اسلامی نیست. افتخاری برای خاتمی است.کسی که نشان داد بعضی ها هنوز شرافت دارند.

  3. افکار عمومی چکاره است که باید از همه چیز با اطلاع شود ، مهم دادن اعلامیه بود که انچام شد !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا