خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مجلس لایحه CFT را اصلاح کرد

نمایندگان مجلس لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی ترویسم (CFT) را برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز – چهارشنبه – مجلس ماده واحده لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم اعاده شده از سوی شورای نگهبان را با 125 رای موافق، 59 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر اصلاح و تصویب کردند.
نمایندگان همچنین در بخشی از این لایحه بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند و آن را برای بررسی بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند.

نمایندگان مجلس در ماده واحده این لایحه به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه دادند کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم مصوب 18-9-78 برابر با 9 دسامبر 99 مجمع عمومی ملل متحد مشتمل بر یک مقدمه و 28 ماده و یک پیوست را با اعلام شروط زیر پذیرفته و سند ذیربط را مطابق مقررات این ماده نزد امین اسناد توزیع کنند.

مجلس نماینده دولت را موظف کرد 6 ماه پس از توزیع سند الحاق این کنوانسیون نزد امین اسناد وضعیت تعامل با گروه ویژه اقدام مالی به ویژه مساله خارج شدن قطعی ایران از لیست دول غیر همکار را ارزیابی کرده و در صورت تعلل و اقدام اعضای این گروه عضویت در کنوانسیون را مورد تجدیدنظر قرار دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا