خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عیسی شریفی آزاد، میرلوحی درگیر دادسرا

/ پیگیری انصاف نیوز از آخرین وضعیت پرونده‌ی قائم‌مقام قالیباف /

اعضای شورای شهر در حالی از سرنوشت پرونده‌ی عیسی شریفی، قائم مقام قالیباف در شهرداری -علیرغم پیگیری‌های مداوم- اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند که یکی از آنها با بیان اینکه به دلیل مصاحبه‌ای که درباره‌ی شریفی انجام داده، از سوی قالیباف شکایتی علیه او صورت گرفته است، گفت: به دادگاه و دادسرا در حال رفت و آمد هستم. به خاطر سوال‌هایی که می‌کنیم به حضرات بر می‌خورد‌.

محمود میرلوحیمحمود میرلوحی در گفت و گو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: بخش دادرسی و معاونت مالی شهرداری پیگیری‌هایی درباره‌ی پرونده‌ی قالیباف داشته است و گفته شده بود ‌بخشی از پول‌ها پس گرفته شده است و چون شهرداری و شورای شهر به این پول به شدت نیاز داشت، قرار بود بخشی از آن به ما تعلق گیرد  زیرا این وجوه به شهرداری تعلق دارد.

او افزود:  قرار بود در زمان شهرداری آقای نجفی  هزار میلیارد به ما پرداخت کنند و آقای مکارم هم این قول را داد اما خبری نشد و اکنون اطلاعات ما هم به اندازه‌ی دادسرای نظامی است و هیچ خبری جدیدی نیست‌.

پیگیری‌ها بی‌نتیجه می‌ماند

مجید فراهانی عضو دیگر شورای شهر نیز در پاسخ به انصاف نیوز از این پرونده ابراز بی اطلاعی کرد و گفت پیگیری‌های شورای شهر تا به حال بی نتیجه بوده است و همچنین زهرا نژاد بهرام گفت در اینباره صحبتی نخواهم کرد.

انصاف نیوز پیش از این نیز در تاریخ 17 فروردین‌ماه 97 پیگیر این موضوع از اعضای فعلی و سابق شورای شهر تهران شده بود؛ در آن مقطع نیز اعضای شورا با تاکید بر اینکه به اطلاعات جدیدی از این پرونده دست پیدا نکرده‌اند و پیگیری‌هایشان بی‌نتیجه مانده است به واکاوی این موضوع پرداختند.

مجید فرهانی در گفت‌وگوی خود با انصاف نیوز در همان تاریخ با تاکید بر بی‌اطلاعی خود گفته بود: «این یکی از عجایب روزگار است. آقای عیسی شریفی، نفر دوم شهرداری تهران که ۱۲ سال در شهرداری مسوولیت داشته است، به مدت طولانی مورد بازجویی و حتی بازداشت قرار می‌گیرد و به اعضای شورای شهر تهران هیچ‌گونه اطلاعی بابت جزییات پرونده‌ی ایشان و اتهاماتی که مطرح بوده، داده نمی‌شود و حتی به افکار عمومی هم هیچ توضیحی داده نمی‌شود.»

محمد علیخانی نیز در همان گزارش به انصاف نیوز گفته بود: «آقای نجفی ۱۲ گزارش به دستگاه قضایی و دادستانی از شهرداری دادند؛ منتها تا آنجا که می‌دانیم به هیچ‌یک از این‌ها پاسخی داده نشده است و پیگیری نشده.»

او همچنین در بخش دیگری تاکید کرده بود: «موارد، زیاد است و فقط آقای شریفی نیست ولی فعلا تا اینجا ما خبری از رسیدگی به تخلفات گذشته نداریم. آخرین شنیده‌های ما این است که ایشان به قید وثیقه آزاد هستند.» اما تاکنون نه تنها از پرونده‌ی عیسی شریفی خبر جدیدی منتشر نشده است بلکه مصادیق دیگر تخلفات نیز شفاف‌سازی نشده است.

شهربانو امانی نیز در همین گزارش با تاکید بر اینکه باید از نفوذ افراد در این پرونده جلوگیری کرد، این سوال را مطرح کرد که «کسانیکه برای شریفی پس از بازداشت او وثیقه گذاشته بودند چه کسانی هستند؟»

در اخبار و گزارش‌های متعددی گمانه‌زنی‌هایی وجود داشته است که باندی موسوم به باند اصفهانی‌ها در شهرداری برای آقای شریفی وثیقه گذاشته بودند.

از سوی دیگری رحمت الله حافظی از اعضای شورای چهارم شهر تهران، در گزارش 17 فروردین ماه انصاف نیوز درباره‌ی شریفی مسایلی مهم را مطرح کرده بود، او در گفت‌وگوی خود با انصاف نیوز با تاکید بر اینکه در 4 سال نمایندگی شورای شهر، هرگز شریفی را ندیده و او هیچ وقت ارتباط مستقیمی با شورا نداشته است به چند اتفاق شک برانگیز در آن دوران اشاره کرد و گفت: «نخستین اتفاق در همان ابتدای شروع شورای چهارم بود که ایشان از کشور خارج شدند و بعد از انتخاب آقای قالیباف به عنوان شهردار به کشور بازگشتند. اتفاق دوم هم این بود که در پایان شورای چهارم هم ایشان سفر خارج از کشور داشتند و در نهایت هم این سفرها با ابهامات و سوالاتی مطرح بود؛ هرچند در هردو سفر بحث بیماری یکی از اعضای خانواده‌اش مطرح می‌شد، ولی هم‌زمانی این بیماری‌ با انتهای یک دوره‌ی شورا و ابتدای دوره‌ی بعدی که عدم ثبات در مدیریت کلان شهرداری را به همراه دارد، جای تامل داشت. متاسفانه بعد هم شاهد بودیم که ایشان بازداشت شدند و ظاهرا سوابقی هم وجود داشت.»

حافظی در بخش دیگری تاکید می‌کند که آن پرونده در همان زمان هم در هاله‌ای از ابهام بوده است.

او همچنین درباره‌ی باند اصفهانی‌ها که ادعا شده بود برای شریفی وثیقه گذاشته‌اند، گفت: «اینکه این دسته‌بندی‌ها و گروه‌بندی‌ها به چه دلیل بوده را باید از آقای قالیباف سوال کرد. در شهرداری گروه‌های مختلفی وجود دارد؛ گروه خراسانی‌ها، گروهی مربوط به قوم لرها و همچنین گروه کرمانشاهی‌ها. حتی گروهی بود که منصوب به برخی از نهادها بود. این را باید از شهردار وقت سوال کرد که این چینش نیرو با این سازمان‌دهی با چه هدفی بوده است؛ ایشان باید پاسخگو باشد.»

محمد باقر قالیباف که پس از ترک شهرداری تهران، علاوه بر 3 مرتبه کاندیداتوری برای ریاست جمهوری تلاش‌ها و تحرکات فراوانی برای تشکیل جریانی جدید با عنوان «نواصولگرایی» کرده است، این روزها علاوه بر حضور در گعده‌هایی که برخی ظن انتخاباتی بودن به آن برده‌اند در مراسم‌های مختلفی چون مراسم‌های دانشجویی 16 آذر نیز حاضر می‌شوند.

بی اطلاعی مطلق از پرونده‌ی «عیسی شریفی»

دیدار کارکنان شهرداری با عیسی شریفی در خرداد ۹۶ / گزارش تصویری

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. در موضوع بورسیه ها هم که توسط دیوان محاسبات ( وابسته به لاریجانی) رسوا شدید و معلوم شد از اساس دروغ بوده است. در همین موضوع هم دروغ گویی و خلاف نویسی شما اثبات شده ولی با رندی تمام دیگران را متهم می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا