خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا قالیباف درباره‌ی اتهام پولشویی سکوت می‌کند؟

کانال تلگرامی “امتداد” نوشت: محمدباقر قالیباف قرار است به عنوان یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به لایحه بحث‌برانگیز CFT و سایر لوایح مبارزه با پولشویی رای مثبت یا منفی بدهد.

این درحالی است که بعد از آنکه ظریف از پول‌هایی که برای مخالفت با این لوایح خرج شده بود حرف زد، اصولگرایان به او حمله کردند. همان زمان لابه‌لای فریادهایی که اصولگرایان بر سر ظریف می‌کشیدند دو خبر مربوط به پولشویی در دوره قالیباف گم شد.

اول: قالیباف تاکنون در مورد ۱۲ پرونده محرمانه دوره مدیرتش در شهرداری که از سوی نجفی به قوه قضائیه هم ارسال شد، هیچ واکنشی نشان نداده است. یک سال از ارسال این پرونده‌ها گذشته و مطالبه عمومی باید رسیدگی علنی به این پرونده‌ها باشد.

دوم: ۲۰ آبان ۹۶، شهربانو امانی نماینده مردم تهران در شورای شهر، در جریان بررسی صلاحیت آخوندی برای شهرداری تهران از او سئوال کرده بود: «با وجود حجم بالای پول‌شویی در بانک شهر آیا قادر هستید بر این بانک تسلط پیدا کنید؟» این پولشویی که نماینده شورا آن را «عظیم» خوانده کدام است؟ چرا قالیباف پاسخی ندارد؟

سوم: ۲۶ آبان ۹۶، محمود صادقی در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد از انتقال پول‌هایی به خارج از کشور خبر می‌دهد که با تراکم‌فروشی در تهران به دست آمده بود و می‌گوید: «يک مصداق بارز آن افرادی هستند كه در شهرداری تراكم‌فروشی می‌كردند كه طبق گزارش‌هايی از بررسی تراكنش مالی، بخشی از اين وجوه به خارج از كشور ارسال می‌شد و حتی در يک مورد من خبر دارم كه در آن‌جا ملک و املاک خريداری كرده بودند كه امروز در دادسرا پرونده دارند.»

محمود صادقی درباره ارقام ارسال شده از تراكم‌فروشی به خارج از كشور گفت: «جزييات اين پرونده محرمانه است اما ارقام بزرگی داشتند.»

در مقابل گودرزی معاون مالی قالیباف بدون آنکه مشخصا به این دو مورد پاسخ دهد با خبرگزاری تسنیم مصاحبه‌ای انجام داد و اتهامات را مضحک خوانده و طلبکارانه گفت:

«توصیه می‌کنم کسانی که چنین ادعاهایی مضحک را مطرح می‌کنند اگر زبان تشکر ندارند خلاف واقع هم نگویند،‌ این‌ها خودشان هم می‌دانند که چنین مسایلی واقعی نیست.»

چرا گودرزی معاون قالیباف در مصاحبه خود نامی از این اتهامات که «واهی می‌خواند» به میان نمی‌آورد تا مردم از قالیباف بپرسند: «سرنوشت این پرونده‌ها چه شد؟ چه کسانی تراکم فروشی کردند و پول‌هایی که به خارج رفته بود در چه راهی صرف شده است؟ حجم این ارقام چقدر است و چرا نباید مردم در جریان آن قرار بگیرد؟»

عمده راز مخالفت‌ها با لوایح اخیر به همین نقطه باز می‌گردد. چرا قالیباف نسبت به این مسائل بی‌تفاوت است و راز سکوت او چیست؟

گفتنی است هفته‌نامه صدا در شماره ۱۱ (۱۰ آذرماه) در بخش صدای پنهان خبر داده بود «در محافل اصولگرایی شنیده شده که «نباید قالیباف را آنقدر بزرگ کنیم که در انتخابات آینده حرف شنوی از ما نداشته باشد.» در همین محافل برخی هم معتقدند که وجود پرونده‌هایی مانند املاک نجومی، پولشویی در تراکم‌فروشی و بانک شهر مواردی است که به وسیله آنها می‌توان قالیباف را مهار کنیم و نیاز به نگرانی زیاد در مورد او وجود ندارد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا