خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محمود صادقی: تلگرام فیلتر شد اما 10برابر پیام‌رسان‌های داخلی مخاطب دارد 

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، می‌گوید: تلگرام فیلتر است، اما 10 برابر پیام‌رسان های داخلی مخاطب دارد؛ راه حل مساله ایجاد اعتماد و جذابیت برای مخاطب است. در واقع موضوع برای مخاطب باید جذابیت داشته باشد تا انتخاب شود و این محدودیت‌های تحمیلی نتیجه عکس خواهد داشت و به منافع ملی ضربه وارد می‌شود.

“محمود صادقی” نماینده‌ی مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در گفت‌وگو با سیتنا  در ارزیابی وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی و علت عدم استقبال مردم از آنها، گفت: آزادی از اصول بنیادین در فضای مجازی است، یعنی آزادی تبادل اطلاعات جزو ذات این فضا می‌باشد؛ هم آزادی گردش اطلاعات و هم آزادی دسترسی به اطلاعات جزو ماهیت این فضاست، لذا با محدودیت نمی‌توانیم این فضا را به فضایی دیگر سوق دهیم و با توجه به پیشرفتی که در تکنولوژی وجود دارد نمی‌توانیم مانع فعالیت مردم در این فضا شویم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، افزود: از گذشته این محدودیت‌ها را در عمل تجربه کردیم. زمانی می‌خواستند ویدئو و اینترنت را محدود کنند و این اعمال محدودیت جواب نداد، در حال حاضر بحث به پیام رسان ها رسیده است.

نماینده‌ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: تلگرام فیلتر است، ولی 10 برابر پیام‌رسان های داخلی مخاطب دارد. راه حل مساله ایجاد اعتماد و جذابیت برای مخاطب است. در واقع موضوع برای مخاطب باید جذابیت داشته باشد تا انتخاب شود و این محدودیت‌های تحمیلی نتیجه عکس خواهد داشت و به منافع ملی ضربه وارد می‌شود.

صادقی در ادامه‌ی گفت‌وگو با سیتنا، اظهار کرد: باید کاربر را آزاد بگذاریم و ایجاد قابلیت داشته باشیم. ما حدود 100 شبکه‌ی تلویزیونی در داخل کشور داریم، اما مردم شبکه های خارجی را دنبال می‌کنند، چرا؟ چون اعتماد ندارند.

وی خاطرنشان کرد: مردم از جهت حریم خصوصی به پیام‌رسان های داخلی اعتماد نمی‌کنند. همین هفته هم فوریت اصلاح یکی از بندهای برنامه‌ی ششم در رابطه با پیام رسان های داخلی در مجلس طرح شد که رای نیاورد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا