خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احمد خرم: تند حرف زدن گره‌ای را باز نمی‌کند

وزیر راه و ترابری در دولت اصلاحات تاکید کرد: تند حرف زدن و بیان سخنان عوام‌فریبانه و پوپولیستی مشکلی را حل نکرده و گره‌ای را باز نمی‌کند.

احمد خرم در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص راهکارهای پیشنهادی برای خروج کشور از وضعیت کنونی گفت: برای خروج از وضعیت کنونی، یکی از مهمترین اقداماتی که باید انجام شود، بازسازی اعتماد در کشور است. متاسفانه طی سال‌های اخیر درصد بالایی از اعتماد از دست رفته است.

اعتماد موجود در جامعه از بین رفته است

وی با اشاره به ضرورت سه نوع اعتماد در جامعه اظهار داشت: سه لایه اعتماد وجود دارد که موجب استحکام یک حاکمیت می‌شود. لایه اول اعتماد، اعتماد میان مردم با یکدیگر یا اعتماد مردم به مردم است. لایه دوم اعتماد، اعتماد مردم به حاکمیت است و لایه سوم اعتماد، اعتماد عناصر حاکمیت به یکدیگر است. در هر سه لایه، ما شاهد هستیم که اعتمادهای موجود در جامعه از بین رفته و ما شاهد از دست رفتن سرمایه‌های زیادی هستیم.

برگزاری انتخابات یکی از راه‌های بازسازی اعتماد مردم است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه برگزاری انتخابات یکی از راه‌های ترمیم و بازسازی اعتماد مردم و بازگرداندن امید به جامعه است، تصریح کرد: برگزاری انتخابات آزاد با حضور سلایق و گروه‌های مختلف موجب حضور گسترده مردم و انتخاب شایستگان می‌شود. ما طی سال‌های گذشته شاهد حذف و خانه‌نشینی افرادی بودیم که جزو شایستگان و متخصصان هستند.

تند حرف زدن و بیان سخنان پوپولیستی گره‌ای را باز نمی‌کند

خرم با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید با یکدیگر تدبیر کنند و راهکارهای علمی و منطقی قابل فهم برای مردم ارائه کنند، خاطرنشان کرد: تند حرف زدن و بیان سخنان عوام‌فریبانه و پوپولیستی مشکلی را حل نکرده و گره‌ای را باز نمی‌کند. متاسفانه در بیش از یک دهه گذشته شاهدیم سیاست‌های غیرکارشناسی، غیرعلمی و غیرمنطقی گرفته شده که نتیجه آن را در حوزه‌های مختلف مانند سکه و ارز شاهدیم.

سیاستمداران باید براساس اصول علمی و سیاسی حرف بزنند

وی به ضرورت حضور جدی در عرصه بین‌المللی و نقش‌آفرینی دیپلماتیک و حل و فصل بحران‌ها از طریق گفت‌وگو اشاره کرد و ابراز داشت:‌ مذاکره و دیپلماسی یک اصل است. سیاستمداران ما باید براساس اصول علمی و سیاسی حرف بزنند. دیپلماسی را باید به عنوان یک اصل پذیرفت و نگذاشت دیگران کار به جایی برسانند که ما چاره‌ای جز تسلیم و دریافت امتیازهای اندک نداشته باشیم.

 

وزیر راه و ترابری در دولت اصلاحات ادامه داد: اگر شرایط گفت‌وگو هم فراهم نیست باید شرایط مذاکره را هم فراهم کرد و نه آنکه دیپلماسی را نفی مطلق کرد و به تندی فضا دامن زد.

روحانی باید در دولت دوازدهم، کابینه بهتری را شکل می‌داد

خرم در پاسخ به این سوال که ترمیم کابینه و تغییر تیم اقتصادی دولت تا چه اندازه می‌تواند موجب حل مشکلات شود؟ روحانی باید در دولت دوازدهم، کابینه بهتری را شکل می‌داد. او باید از وزرایی برنامه‌ریز، استراتژیست، کلان‌گر و شجاع استفاده می‌کرد. بسیاری از وزرای کنونی دولت از این ویژگی‌ها برخوردار نیستند.

با تغییر سه، چهار وزیر اتفاق خاصی را هم در کشور رقم نمی‌زند

وی افزود: کابینه بی‌انگیزه، غیرشجاع، مماشت‌کن و تصمیم‌نگیر نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند. در چنین شرایطی، تغییر سه، چهار وزیر هرچند ضروری است و بهتر از هیچی است اما اتفاق خاصی را هم در کشور رقم نمی‌زند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا