خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتشار ترجمه کتاب «انسان، دولت و جنگ»

هادی آخوندی در اینستاگرام خود نوشت: ترجمه کتاب «انسان، دولت و جنگ» اثر کنث والتز؛ ایمان امیری و هادی آخوندی نعمت آباد (دانشجویان دکترای روابط بین الملل)؛ با مقدمه دکتر افشین زرگر عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج؛ انتشارات فرهنگ‌شناسی؛ پاییز ۱۳۹۷.

خلاصه‌ای از معرفی نویسنده و کتاب:

کِنِث والتز(۲۰۱۳_۱۹۲۴) بنیان‌گذار مکتب نئورئالیسم از مجموعه‌ی نظریه‌های روابط بین‌الملل بوده که در واقع تکامل‌یافته نظریه‌های کلاسیک است. نئورئالیسم از زمان ظهور در ۱۹۷۹ تا پایان جنگ سرد، نظریه غالب در میان نظریه‌های روابط بین‌الملل بود؛ اما پایان جنگ سرد، نظریه والتز را با ابهاماتی مواجه نمود که مهم‌ترین آن ناتوانی نظریه فوق در توضیح فروپاشی ناگهانی شوروی سابق بود. والتز عقیده داشت نظام دوقطبی پایدارتر از نظام چند قطبی است، ولی در جریان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به دلیل این‌که نئورئالیسم فاقد هر نوع تغییر ساختاری است، نتوانست فروپاشی نظام دو قطبی را به خوبی تبیین کند، لذا اعتبار آن فروکش کرد.

نخستین اثر کنث والتز کتاب «انسان، دولت و جنگ» بود که حدود دو سال پس از اخذ مدرک دکتری در ۱۹۵۹ انتشار یافت. نوآوری مهم والتز در مطالعه نظریه‌های روابط بین‌الملل، مبحث سطوح تحلیل می‌باشد که قبل از او مطرح نشده بود. در این کتاب که اثری شگرف در تاریخ اندیشه‌های ناظر بر علل جنگ میان دولت‌ها قلمداد می‌شود، والتز تلاش کرده با بررسی پاسخ‌های فلاسفه، مورّخان، صاحبان قدرت و دانشمندان علوم سیاسی، به این پرسش پاسخ دهد که «دلیل وقوع جنگ چیست؟»

وی پاسخ به این سؤال را در سه سطح تحلیل یا «تصویر» جای داد. این سطوح عبارت بودند از: سطح خرد (سرشت بشر)، سطح میانی (نظام‌های اقتصادی و سیاسی داخلی دولت‌ها) و مورد سوم سطح کلان (ساختار نظام بین‌الملل: محیط اقتدارگریزی که در آن تمامی دولت‌ها بدون وجود قدرت فائقه‌ای که به شکلی آمرانه در موارد اختلافی میان آن‌ها داوری کند در کنار هم به سر می‌برند.) والتز معتقد است که باید هم انسان، هم دولت و هم سیستم را برای فهم روابط بین الملل در نظر بگیریم، ضمن این‌که درباره اهمیت هر یک از آن‌ها مبالغه نکنیم.

کتاب «انسان، دولت و جنگ» دارای هشت فصل مشتمل بر یک فصل مقدمه، سه فصل توضیح تصاویر متفاوت در زمینه دلایل وقوع جنگ، سه فصل درباره‌ مدلولات مرتبط با هر یک از تصاویر و یک فصل نتیجه‌ گیری است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا