خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روز دانشجو در توییتر!

چند نمونه از توییت‌های مرتبط با ۱۶ آذر، روز دانشجو را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز در ادامه می‌خوانید:

امیر تنها: شما یادتون نمیاد ولی یه رییس‌جمهوری بود که #روزدانشجو با اینکه می‌دونست دانشجوها بر علیه‌اش شعار می‌دن، بدون عمله و اکله و کلی همراه و وزیر و وکیل می‌اومد #دانشگاه_تهران و نمی‌رفت یه دانشگاه کوچیک با مهمونای گزینشی اسمش #سیدمحمدخاتمی بود… یادتونه!؟

محمدعلی کامفیروزی: 8سال از #حصر_غیر_قانونی گذشته. اینجا دانشگاه ع.پ سمنان است. باز هم #روز_دانشجو،دانشجویان منتقد با #دستبند_سبز، وعده #رفع_حصر را به روحانی یادآوردی میکنند و از صدای مظلومیت کاگران، معلمان، زنان، دربندشدگان و دیگر اقشار تحت فشار و تبعیض و از کرامت انسانی و بازگشت به قانون اساسی میگویند.

مجید توکلی: ۱۶ آذر درواقع روز جنبش دانشجویی و روز فعالان دانشجویی است. فعالیت دانشجویی فراتر رفتن از نقشِ دانشجویی است و با پیگیری دغدغه‌های اجتماعی و سیاسی شکل گرفته است. اگر ۱۶ آذر روز دانشجو شده، به اعتبارِ دانشجویانی است که فقط نقشِ دانشجویی را نپذیرفته‌اند و فعالِ آگاه سیاسی بوده‌اند.

من میترا نیستم: جالبه بدونید همین جماعتی که میگن به خون شهدا توهین کردین با برگزاری برنامه #انرژی_جنبشی به مناسبت روز دانشجو، به همین مناسبت محمود صادقی رو دعوت کردن که به تصویب لایحه استعماری cft که مصداق بارز خیانت و توهین به خون شهداست رأی مثبت داده زیبا نیست؟

شاهین کارخانه: ۶۵ سال از ریخته‌شدن خون سه دانشجوی #آرمان‌خواه بر صحن دانشکده‌ی فنی می‌گذرد، هنوز #استبداد مسئله‌ی اصلی ماست. هر روایت دیگری حاشیه‌ای است برای فرار از تلخی و سختی مواجهه با مسئله‌ی استبداد. #روز_دانشجو #۱۶آذر

نازنین کمالی: #دانشگاه_شهید_‌بهشتی شنبه 17 آذر ماه به مناسبت #روز_دانشجو مفتخر حضور حجت الاسلام دکتر سید ابراهیم رئیسی شده است، حضوری که برای اولین بار در دانشگاه های تهران خواهد بود به کوری چشم لیبرال ها و کدخداپرستان منتظر حضور انقلابی شما هستیم…

الند: خب روز دانشجو رو هم به تمامی شرکتای تاکسی اینترنتی تبریک میگم که تا چندسال آینده قراره کلی راننده باسواد گیرشون بیاد…

جوان انقلابی: تفاله های فتنه ۸۸ تو دانشگاه امیرکبیر به اسم حمایت از کارگرای هفت تپه دختر و پسر حزب اللهی رو زدن! آخه مزدور تو که دیروز به روحانی رای دادی.

نگارویچ: روز دانشجو رو به بیکارای آینده تبریک بگید.

کلاغ جان: #روز_دانشجو مبارک باشه به همتون لااقل برید اسم سه تا شهید روز دانشجو رو یاد بگیرید زشته به خدا زشته

مریم عبدی: ۷ سال پس از واقعه ۱۶ آذر ۱۳۳۲، با سخنرانی پروانه اسکندری (فروهر) در دانشگاه، رسما این روز بنام روز دانشجو نامگذاری شد.

مرتضی جلیلی: حدود۴ماه پس از کودتای۲۸مرداد۱۳۳۲نیکسون(معاون ر.جمهورUSA)برای دیدن نتایج پیروزی بعدِ کودتا،به ایران می آید. دانشجویان تصمیم میگیرند که با ندیده گرفتن حکومت نظامی،هنگام ورود نیکسون،نفرت خود را از کودتاچیان نشان دهند، که با شهادت۳دانشجو،#۱۶آذر جاودانه میگردد.

جوان انقلابی: دانشجوهایی که دیروز تو ستاد روحانی بودن امروز تو دانشگاه امیرکبیر به خاطر وضع بد اقتصاد به بسیجی ها فحش دادن! الان روحانی بسیجی عه یا بسیجی ها رئیس جمهور؟

محمدرضا باقری: چه خوشمان بیاید یا نه، #روحانی در حرکتی تحسین برانگیز سالهاست با هر انگیزه ای، #روز_دانشجو سخنان انتقادی دانشجویان را می شنود، #آملی_لاریجانی هم دو سال است که جلسه انتقادی با دانشجویان دارد، آخرین جلسه انتقادی #علی_لاریجانی با دانشجویان را یادتان هست؟

پژمان موسوی: واقعا خجالت نمی‌کشند؟این آگهی برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاهی است که بزرگترین دانشگاه علوم انسانی ایران است و زمانی یکی از مطالبه‌گر‌ترین مراکز آکادمیک در ایران بود؟استندآپ؟کلیپ‌های جذاب؟دوبله همزمان؟کلی برنامه باحال؟ چه کردید با #علامه_طباطبایی

سمیه توحیدلو: خبری از همین دانشگاه چند روز پیش آمده بود که دانشگاه باسخنرانی اعضای هیات علمی دانشگاه های دیگر مثل دکتر شریعتی و اباذری و …هم مخالفت کرده. نتیجه اش می‌شود چنین جشنی برای روز دانشجو. نتیجه سیاست زدایی ازدانشگاه یقینا اصولگرا شدن نیست. رفتن به سمت تعلقات سبک زندگیست با نتایج معلوم

سحر مهرابی: مراسم #روز_دانشجو در بزرگترین #دانشگاه علوم انسانی کشور! دانشگاه تهی از درک سیاسی؛ دانشگاه تهی از دغدغه؛ دانشگاه تهی از تفکر انتقادی؛ نتیجه تلاش‌های چهل سالهٔ حضرات برای سیاست زدایی از دانشگاه. بررگ زرینی دیگر در کارنامه #حسین_سلیمی، رئیس #دانشگاه_علامه_طباطبائی .

حسن اسدی زیدآبادی: بیانیه انجمن‌های اسلامی #دانشگاه های صنعتی #شاهرود و #دامغان در اعتراض به سخنرانی #روز_دانشجو #روحانی:
چطور پای صحبت کسی بنشینیم که ماه‌هاست اقشار مختلف جامعه از او انتظار پاسخگویی دارند و هربار به دربسته برخوردهای امنیتی می خورند!
تریبون های فرمایشی رنگ و بوی #استبداد دارد.

بهاره هدایت: واقعا این دوستان #بسیجی چطور با خودشون کنار میان؛ زیر علم قدرت/ثروتمندترین نهاد سینه بزنی و شعار عدالت بدی؟! بعد دیگری رو متهم به نفاق کنی؟! از عدالت بگی وشعار #کارگر و #معلم رو تحمل نکنی؟! براشون سوال نشده که چطوره که همیشه ضارب و حاکم یکیه و مضروب و محبوس طرف دیگه؟ #روز_دانشجو

شیما گلمرادیان: روز دانشجو وسط مراسم یه دانشجوی #چپ پا شد گفت :” مرگ بر #موسوی” “مرگ بر #کروبی” . بغضم گرفت یه لحظه.. چقدر […] که واسه کسایی که ۱۰ ساله به خاطر ما از حق زندگی عادی خودشون گذشتن ارزوی مرگ میکنی؟! چطور باور کنیم شما دنبال حق و حقوق مردمی؟؟!

علی خضریان: در آستانه‌ی #روز_دانشجو به همراه حجت‌الاسلام #مصطفی_رستمی نماینده رهبر انقلاب در دانشگاه‌ها و جدای از قیل و قال رسانه‌ای و برای شنیدن دغدغه‌های #دانشجویان به کوی دانشگاه آمدیم. جنس دغدغه‌ها و نگرانی‌ها همچون گذشته همچنان به سمت منافع ملی و جمعی بود که بسیار مقدس است.

امیر ابتهاج: در آستانه #روز_دانشجو دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه در تجمعی اعتراضی شعار میدن: «استثمار، بیکاری/پرچم سرمایه‌داری» در تجمع دانشجویان دانشکده علوم‌اجتماعی تهران شعار «شوراها» بولد شده. دانشجویان دانشگاه سهند تبریز هم در اعتراض به «کالاسازی از آموزش» دست به اعتصاب غذا زدند!

ضیا نبوی: هر روز خبر بدی از لغو مراسم سخنرانی #روز_دانشجو در دانشگاه‌ها می‌رسد، اما جای این سئوال هم خالیست که چه اصراری است که دانشجویان در روز خودشان پای صحبت دیگران بنشینند؟ در روزهای دیگر فرصت برای دیگران زیادست، این روز را دانشجویان برای بیان سخنان خودشان اختصاص دهند.. #تریبون_آزاد / ۱۶ آذر دانشجویان دانشگاه تهران به استبداد داخلی برآمده از کودتای ۲۸ مرداد نیز معترض بودند. یادآوری این نکته به آنها که چشمشان را بر فقدان آزادیهای اساسی و در زندان بودن فعالین مدنی و کارگری در کشور بسته‌اند نیز واجب است..

کامیار هاتف: عده ای از به ظاهر تشکل ها عناد با #روز_دانشجو را در این حد علنی کردند و هیچ نیازی هم به ظاهر سازی نمیبینند… مسابقه نمایش طنز اجرای موسیقی استند آپ کمدی

احمدرضا بیضایی: سال ٣٢ رو بايد سال وقاحت آمريكايى نامگذارى كرد. تو ٢٨ مردادش تو ايران كودتا راه ميندازن و براندازى ميكنن، چهار ماه بعد يعنى ١٨ آذر، نيكسون با پررويى مياد تهران. انگار كه هيچ اتفاقى نيفتاده بود. اولين شهداى مبارزه با استكبار از دانشگاه تقديم شدند.

علامه غازی: برای حضور رئیس جمهور در دانشگاه علوم پزشکی #سمنان و مراسم #روز_دانشجو بیش از ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده تا در کوتاه‌ترین زمان سالن محل برگزاری آماده بشه. کاش آقای رئیس جمهور این اهتمام رو برای مناطق زلزله‌زده هم داشتن!

مهدی حسین‌خانی: #روز_دانشجو امسال دلخوشم به همین #ما_متحدیم ها دلخوشم به حضور رفیقایی که دارن کمتر و کمتر میشن،درسته که #فریاد_دانشگاه دیگه اون لرزش های سابق رو تو دل این جامعه جا نمیده ولی مهم اینه که هنوز هستیم!

فلاح: شمایی که چند سالی میشه با وجود دانشجو نبودنت، یخه‌ی #تشکل‌های_دانشجویی رو ول نمیکنی، مطمئن باش پسفردا روز هم با چنگ و دندون به صندلی مدیریتت میچسبی و دنبال راه‌دررو از #قانون_منع_بکارگیری_بازنشستگان میگردی!

میلاد شمالی: #روز_دانشجو امسال آخرین فرصت است برای شوک درمانی و زنده کردن این کالبد بی جان دانشگاه. دانشگاه نیاز به گفتمانی دارد که هم از درد نان بگوید و هم شکستن قلم را فریاد بزند، گفتمانی که میان دو خواست عدالت و آزادی پیوند ایجاد کند.

مجتبی آزادور: روز دانشجو متعلق به دانشجویان است نه روسای دانشگاه ها و معاونین فرهنگی به جای گردهمایی مسئولین در سمنان بهتر بود در دانشگاه های خوزستان ۱۶ آذر را در پیوند با دانشجویان و کارگران برگزار میکردید

رضا حاتمی‌وفا: پیشاپیش رو دانشجو رو به سلطنت طلبا تسلیت می‌گم تو این روز برا همه یادآوری میشه که محمدرضا شاه چه طور دانشجوها رو جلوی پای نیکسون آمریکایی قربانی کرد از همین الان دنبال رقم زدن یک حادثه باشید بلکه بشوره ببره. حق ویزیت مشاوره ما هم محفوظ باشه لطفا

امیر جلالی: مکالمه با #حسین_سلیمی، ۳ آذر ۱۳۹۵، دانشگاه علامه – آقای سلیمی واسه روز دانشجو می‌خوایم محمدرضا خاتمی رو بیاریم. + ایشون که سیاستمدار نیستند، پزشک هستند. چرا باید بیان دانشگاه درباره سیاست حرف بزنن؟ خب راست می‌گفت. دانشگاه جای ممدرضا گلزار و خلیل عقاب و رامبدجوان و خاله شادونه‌س.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا