خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هم‌صدایی ایران و عربستان علیه ترامپ در اوپک

شبکه خبری آرتی عربی گزارش داد: در حالی که«خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان سعودی گفته است آمریکا در موقعیتی قرار ندارد که خواسته های خود را بر اوپک تحمیل کند، همتای ایرانی وی نیز با تمسخر ترامپ گفته است که اوپک شاخه ای از وزارت خارجه آمریکا نیست.

به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه آرتی، الفالح امروز(پنج شنبه) در اظهاراتی جالب توجه و بی سابقه پیش از نشست اوپک در وین گفت: واشنگتن در موقعیتی نیست که به ما بگوید چکار کنیم؟ من برای کاهش تولید نفت به کسی به اجازه کسی نیاز ندارم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در توییتی از کشورهای عضو اوپک خواسته بود تولید خود را کاهش ندهند.

ترامپ نوشته بود: امیدواریم که اوپک سرازیر شدن نفت را بدون محدودیت نگه دارد. جهان نمی خواهد و نیاز ندارد که قیمت نفت افزایش یابد.

به نقل از آرتی عربی، بیژن زنگنه وزیر نفت ایران نیز با تاکید بر اینکه کشورش مخالف کاهش تولید نفت به دلیل تحریم های آمریکاست، توییت ترامپ را به سخره گرفت و گفت: این اولین بار است که رئیس جمهور آمریکا به اوپک می گید که چکار باید بکند.

این وزیر ایرانی افزود: بدانند که اوپک شاخه ای از وزارت خارجه آمریکا نیست بلکه یک سازمان مستقل است و بخشی از وزارت انرژی آمریکا نیست که از واشنگتن دستور بگیرد.

از سوی دیگر خالد الفالح وزیر انرژی عربستان نیز با تاکید بر رد دیکته های ترامپ بر سازمان اوپک اظهار کرد: اوپک خواهان توافق بر سر کاهش تولید به میزان کافی و به منظور بازگرداندن توازن به بازار است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا