خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزینه‌های سنا برای برخورد با عربستان در موضوع قتل خاشقچی

یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکا از بررسی سه گزینه در واکنش به پرونده قتل جمال خاشقچی در کنسولگری این کشور در استانبول خبر داد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از باب کورکر، سناتور جمهوری‌خواه این کشور و رئیس کمیته روابط خارجه مجلس سنای آمریکا اعلام کرد، مجلس سنای آمریکا در حال بررسی سه گزینه در واکنش به پرونده خاشقجی است که از جمله آنها تصویب طرحی برای محکومیت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، پیشنویس قانون تعلیق فروش سلاح به این کشور و طرح کاهش کمک‌های آمریکا به جنگ یمن به رهبری عربستان هستند.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، پیش‌بینی می‌شود مجلس سنای آمریکا هفته آتی طرحی درباره یمن را تصویب کند.

در حالی که کورکر این موضوع را که مجلس نمایندگان آمریکا اقدامات مشابهی را در پیش بگیرد، دور از انتظار دانست، نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در این مجلس گفت، مسئولان مرکز اطلاعات آمریکا هفته آینده گزارشی درباره پرونده خاشقجی به نمایندگان ارائه خواهند کرد.

روز چهارشنبه شش تن از اعضای مجلس سنای آمریکا از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات پیشنویس طرحی را ارائه کردند که در آن بن سلمان مسئول قتل خاشقجی معرفی شد.

جنایتی که در تاریخ دوم اکتبر گذشته در ساختمان کنسولگری عربستان در شهر استانبول انجام شد، خشم جهانی و مطالبات مستمری را برای کشف جسد خاشقجی و تعیین این مساله که چه کسی دستور انجام چنین قتلی را صادر کرده است، به دنبال داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا