خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لاریجانی:‌ پاکستان برای آزادسازی گروگان‌های ایرانی اقدام کند

علی لاریجانی با بیان این که جریان‌های تروریستی باعث آسیب به کشورهای منطقه شده‌اند، گفت: لازم است ایران و پاکستان همکاری بیشتری در حوزه مبارزه با تروریسم داشته باشند.

به گزارش ایسنا، رییس مجلس عصر جمعه با اسد قیصر، رئیس مجلس ملی پاکستان که به منظور حضور در دومین کنفرانس رؤسای مجالس ۶ کشور آسیایی برای مبارزه با تروریسم به تهران سفر کرده است، دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی در این دیدار ضمن تبریک به اسد قیصر که اخیرا به عنوان رئیس مجلس ملی پاکستان انتخاب شده است، گفت: امیدواریم همکاری های پارلمانی و توسعه ای دو کشور افزایش یابد.

وی در ادامه با بیان این که پاکستان و ایران کشورهای دوست، همسایه و هم سرنوشت هستند، گفت: شما پایه گذار این اجلاس بودید که کار مهمی است و باید پیگیری شود تا ضمن افزایش همکاری ها در حوزه مبارزه با تروریسم، روابط اقتصادی میان کشورها نیز افزایش یابد.

لاریجانی در ادامه با تأکید بر ضرورت افزایش روابط در حوزه گردشگری زیارتی و سیاحتی، خاطرنشان کرد: لازم است سطح روابط تجاری نیز افزایش یافته و در حوزه هایی که ظرفیت های خوبی در آنها وجود دارد میان دو کشور تفاهم نامه امضا شده و به مرحله اجرا درآید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این که جریان های تروریستی باعث آسیب به کشورهای منطقه شده است که باید با آنها مقابله کرد، اظهار داشت: امیدواریم هر چه سریع‌تر با همکاری دولت پاکستان، سایر گروگان‌های ایرانی در دست تروریست‌ها به ایران بازگردند.

پاکستان خواستار ریشه‌کن شدن تروریسم است

اسد قیصر نیز در این دیدار ضمن تشکر از میزبانی جمهوری اسلامی و ابراز تأسف از حادثه تروریستی اخیر در چابهار که منجر به شهادت چند تن از ایرانیان شد، گفت: ایران و پاکستان کشورهای دوست، برادر و مسلمان هستند و ما به روابط خود با این کشور افتخار می کنیم.

رئیس مجلس ملی پاکستان در ادامه با تأکید بر این که سیاست های دو طرف باید در راستای افزایش روابط دو پارلمان باشد، عنوان کرد: گروه های دوستی مجلس ملی پاکستان تشکیل و سیاست های جدید پایه ریزی شده از این رو این آمادگی وجود دارد تا در آینده نزدیک گفتگوهای پارلمانی آغاز شود.

وی ادامه داد: امیدواریم امسال نیز در این کنفرانس بتوانیم در راستای حذف تروریسم و افزایش روابط تجاری میان ۶ کشور حاضر در این اجلاس گام برداریم.

قیصر در ادامه بر ضرورت افزایش روابط ملت های دو کشور نیز تأکید و بیان کرد: پاکستان خواستار ریشه کن شدن تروریسم است از این رو لازم است همکاری ها در زمینه مبارزه با این پدیده شوم افزایش یابد.

رئیس مجلس ملی پاکستان در پایان با تأکید بر افزایش روابط تجاری میان دو کشور خاطرنشان ساخت: تلاش داریم روابط تجاری خود با ایران را گسترش داده و در این زمینه قصد داریم از ظرفیت های این اجلاس نیز برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا