خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش تند به شوخی با دختران دم بخت در «خندوانه»

روزنامه اصولگرای جوان در مطلبی نوشت: تبلیغ اسپانسر خندوانه این بار با طعم تمسخر دخترانی همراه بود که در سن ازدواج هستند.

پنج‌شنبه شب، در بخشی از برنامه خندوانه که به تبلیغ شرکت اسنوا، یکی از اسپانسرهای این برنامه تلویزیونی اختصاص داشت، «دانیال» یکی از همکاران رامبد در اجرای برنامه، سراغ رامبد جوان می‌آید و از وی می‌خواهد تا دخترش را شوهر بدهد و به‌رغم اینکه رامبد می‌گوید که دختر ندارد، دانیال تأکید می‌کند که دختر را شوهر بدهد تا پیر دختر نشود و برای جهیزیه‌اش از لوازم خانگی اسنوا خرید کند. برنامه خندوانه دو اسپانسر دارد که یکی از آنها تولید‌کننده لوازم خانگی است که اتفاقاً تبلیغات پررنگ‌تری نیز در برنامه دارد.

مدیران شبکه نسیم سیما یکی از دلایل ادامه تولید و پخش برنامه «خندوانه» را تمایل اسپانسر‌ها عنوان کرده‌اند و قاعدتاً دست‌اندرکاران برنامه تلاش می‌کنند با راضی نگه داشتن اسپانسرها زمینه حضور طولانی‌تر خود را در شبکه تضمین کنند، برای همین در مقاطع مشخصی از برنامه، رامبد جوان و همکارانش شروع به تعریف و تمجید از اسپانسر کرده و از کیفیت کالا و شرایط شگفت‌انگیز فروش این محصولات می‌گویند. در این بین بعضاً رامبد و همکارانش خودشان را سوژه کرده و درباره اینکه حتماً باید اسنوا بخرند می‌گویند! با این همه، هیچ کدام از این روش‌های تبلیغاتی که گاهی خیلی گل‌درشت و غیر مؤثر است، نمی‌تواند مجوزی باشد تا بخشی از جامعه برای اینکه محصولات لوازم خانگی فروش بیشتری داشته باشد، مورد تمسخر قرار گیرند. بالا رفتن سن ازدواج و اینکه بخشی از دختران جامعه به خاطر نبود تمایل به ازدواج شانس زندگی متاهلی را از دست می‌دهند، واقعیتی است که با آن روبه‌رو هستیم، اما اطلاق واژه «پیردختر» برای دخترانی که نتوانسته‌اند همسر مناسب پیدا کنند، آن هم برای اینکه یک برند تولید لوازم خانگی بتواند فروش بهتری داشته باشد، کار اخلاقی است؟

اجرای تبلیغ توهین‌آمیز حامی مالی برنامه خندوانه توسط رامبد جوان و همکارش دانیال، بازتاب‌های منفی زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته است. «حتی اگه یه دختر هم امشب پیش خونواده‌اش از شنیدن «دخترتو بده بره» و «پیردختر» تو «خندوانه» خجالت کشیده باشه مسئولی آقای رامبد جوان»، «تو خندوانه برای تبلیغ خرید محصولات اسنوا رو آوردن به تحقیر دخترای تو خونه، لطف کردن نگفتن ترشیده گفتن میخوای دخترتو نگه داری پیر دختر بشه؟» اینها دو نمونه از این واکنش‌های اعتراضی به خندوانه است، آیا مدیر و ناظر پخش شبکه نسیم، نسبت به این موارد حساسیت ندارند؟!

روز گذشته رامبد جوان با انتشار متنی در اینستاگرامش توضیحاتی درباره این اتفاق داد و عذرخواهی کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا