خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اجرای طرح «موزه و دانش‌آموز» در تهران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اجرای طرح «موزه و دانش آموز» در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: بر اساس این طرح 2 هزار دانش آموزان تهرانی از موزه ها به ویژه موزه ملی ایران بازدید می کنند.

🔹 ولی الله شجاع پوریان، انتقال ارزشهای ملی، افزایش شناخت، آگاهی و ایجاد حس مسئولیت برای حفظ میراث تاریخی و فرهنگی به نوجوانان را مهم و در سطح ملی دانست و افزود: دانش آموزان به عنوان حافظان این میراث ملموس و غیر ملموس و ادامه دهندگان راه پیشینیان و سازندگان آینده کشور محسوب می شوند و باید در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و افزایش حس هویت ملی در بین نسل جدید در راستای پرورش نسل آینده کشور گام برداریم.

🔹وی اعلام کرد: ستاد گردشگری شهرداری تهران در راستای احیاء و حفظ فرهنگ و تاریخ کشور و شهر و همچنین توسعه پایدار گردشگری شهری در تهران در جهت ارتقای آگاهی شهروندان نسبت به تاریخ و فرهنگ شهر خود اجرای طرح موزه و دانش آموز را در دستور کار قرار داده است.
🔹معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری تورهای بازدید از موزه ملی ایران گفت: دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه دوم مدارس مناطق 22گانه شهر تهران با هماهنگی آموزش و پرورش استان تهران در روزهای شنبه تا سه شنبه در ماه‌های آذر و بهمن در این تورها شرکت می کنند.
🔹به گفته شجاع پوریان، در این تورها مطالب آموزشی با موضوعات مختلف؛ تاریخی و فرهنگی در جهت احیاء هویت ملی به نسل جدید و افزایش حس مسئولیت پذیری در قبال حفظ این میراث انتقال می یابد.

🔹معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران آشنایی نسل جدید با موزه ها و میراث فرهنگی شهر خود، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و نوجوانان، ایجاد حس تعلق خاطر بیشتر نسبت به شناخت و حفظ میراث ملموس و غیرملموس، بالابردن سطح آگاهی نسبت هویت ملی در بین دانش آموزان بواسطه شناخت بیشتر در حوزه های تاریخی و فرهنگی را از اهداف این طرح برشمرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا